فناوری اطلاعات

November 21, 2022
17:37 دوشنبه، 30ام آبانماه 1401
کد خبر: 140650

صرافی رمزارز FTX رقمی بالغ بر 3 میلیارد دلار بدهی دارد

مستندات مربوط به پرونده ورشکستگی صرافی رمز‌ارز FTX نشان می‌دهد ظاهراً این صرافی شناخته‌شده در حوزه کریپتو، رقمی بالغ بر ۳ میلیارد دلار به ۵۰ طلبکار بزرگ خود بدهکار است.
 
این مستندات از طریق دادگاه مربوط به فصل ۱۱ ورشکستگی آمریکا ناحیه دلاور ارائه شده و به‌عنوان بخشی از روند ورشکستگی مربوط به فصل ۱۱ ثبت شده است. گفتنی است هنوز اطلاعات زیادی در مورد اسامی طلبکاران این صرافی منتشر نشده و مشخص نیست این ۵۰ طلبکار بزرگ صرافی رمز‌ارز FTX چه سازمان‌ها یا افرادی هستند. اما مستندات نشان می‌دهند صرافی FTX بیش از ۵۰ طلبکار دارد که رقم بدهی به آنها بیش از ۳.۱ میلیارد دلار می‌شود.
 
این صرافی تنها به یک طلبکار خود رقمی در حدود ۲۲۶ میلیون دلار بدهکار است. بقیه طلبکاران، تقریباً بین ۲۱ تا ۲۰۳ میلیون دلار از این صرافی طلب دارند. همان‌طور که گفته شد، هویت طلبکاران هنوز فاش نشده و حتی به این نکته نیز اشاره نشده است که این طلبکاران از چه کشورهایی هستند.
 
در این سند توضیح داده شده است:
 
«فهرست 50 طلبکار بزرگ صرافی موجود است. اطلاعات این مشتریان، قابل مشاهده است، اما در حال حاضر در دسترس نیست. تحقیقات در زمینه بدهکاران و مبالغ طلب آنها و همچنین پرداخت‌هایی که ممکن است انجام شده باشد، موجود است، ولی هنوز در دفاتر و سوابق بدهکاران منعکس نشده و این روند ادامه دارد.»
 
ورشکستگی صرافی FTX
صرافی FTX به دلیل شرایط به‌وجود‌آمده در تاریخ 11 نوامبر درخواست ورشکستگی فصل 11 آمریکا را ثبت کرد. هم‌زمان «سم بانکمن- فرید»، مدیرعامل شرکت استعفا کرد و مدیرعامل جدید کار خود را آغاز نمود. مدیرعامل جدید در آن زمان اعلام کرد:
 
«ثبت فوری درخواست ورشکستگی فصل 11 آمریکا شرایطی را فراهم می‌کند تا گروه FTX بتواند وضعیت خود را ارزیابی کرده و فرایندی را دنبال کند که طی آن بتواند به وضعیت فعلی سر‌وسامان بدهد.»
 
در همان مقطع زمانی خبری منتشر شد که براساس آن گفته شده بود صرافی رمز‌ارز FTX احتمالاً در مجموع بیش از یک میلیون طلبکار داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.