سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 22, 2022
18:29 سه شنبه، 1ام آذرماه 1401
کد خبر: 140690

کنسول بازی دستی OneXPlayer 2 با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل و رایزن 6000 معرفی شد

این کنسول که از رم LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی SSD M.2 بهره می‌برد، احتمالاً با قیمتی نزدیک به 1000 دلار روانه بازار می‌شود.
بازار کنسول‌های بازی دستی بسیار داغ‌تر از گذشته است و حالا شاهد رونمایی از OneXPlayer 2 هستیم. این کنسول که مانند نینتندو سوییچ از کنترلرهای جداشدنی بهره می‌برد، در نسخه‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل و AMD از اوایل سال آینده میلادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
 
با موفقیت چشمگیر کنسول نینتندو سوییچ در بازار، شرکت‌های مختلفی شروع به سرمایه‌گذاری روی این سبک محصولات کرده‌اند. این دستگاه‌ها بعضاً با جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD، بیش از یک کنسول بازی دستی معمولی هستند و عملکرد بالایی دارند. حالا با جدیدترین نمونه از این محصولات روبه‌رو هستیم.
 
مشخصات کنسول بازی دستی OneXPlayer 2
پیش‌فروش این کنسول جدید از سه روز دیگر شروع می‌شود و در فصل اول 2023 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. OneXPlayer 2 به یک نمایشگر 8.4 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل مجهز شده و به‌طور 100 درصدی گاموت رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. در بخش سیستم صوتی هم با اسپیکرهای هارمن کاردن روبه‌رو هستیم.
طبق برگه مشخصات، این کنسول بازی دستی به رم LPDDR5 با فرکانس 6400 مگاهرتز، حافظه داخلی SSD M.2، وای‌فای 2 و بلوتوث 5.0 مجهز شده است. انرژی این کنسول توسط یک باتری 17,100 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که در مدت 30 دقیقه، 50 درصد آن شارژ خواهد شد.
 
OneXPlayer 2 در دو نسخه با پردازنده‌های اینتل و AMD به فروش می‌رسد. در نسخه اینتلی، کاربران به یکی از پردازنده‌های Core i7 نسل سیزدهمی مخصوص لپ‌تاپ با گرافیک مجتمع اینتل دسترسی پیدا می‌کنند. در نسخه AMD، خریداران صاحب کنسولی با پردازنده رایزن 7 6800U می‌شوند که آن را گرافیک رادئون 680M همراهی می‌کند.
 
در‌نهایت باید بگوییم اطلاعاتی درباره قیمت این کنسول منتشر نشده است. با این حال دیگر کنسول این کمپانی با نام OneXPlayer Mini با پردازنده رایزن 6800U، فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی و 32 گیگابایتی رم، 1316 دلار قیمت دارد. بنابراین انتظار داریم کنسول بازی جدید این شرکت هم قیمت مشابهی داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.