اپلیکیشن

تلفن همراه

November 23, 2022
17:16 چهارشنبه، 2ام آذرماه 1401
کد خبر: 140712

برنامه‌ای که عکس پروفایل کالیبره‌شده تولید می‌کند

امروزه که نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی‌مان پررنگ شده، داشتن عکسی خوب و مناسب برای این پروفایل این شبکه‌ها نیز به یکی از دغدغه‌های مهم کاربران تبدیل شده است.
 
حال اپلیکیشنی طراحی شده که می‌تواند عکس‌هایی متناسب با ویژگی‌های هر شبکه اجتماعی تولید کند. در واقع کافی است شما چند عکس سلفی از خودتان بگیرید تا این اپلیکیشن که بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده، عکس‌هایی مناسب تحویلتان بدهد. به لطف هوش مصنوعی، این اپلیکیشن عکس‌های ارسال شده توسط کاربر را به تصاویر منطبق با کدهای مورد انتظار تبدیل می‌کند.
 
تبدیل ساده‌ترین عکس‌های سلفی به عکس‌های پروفایل حرفه‌ای یا جذاب…این شرط برنامه PhotoAI است که تاکنون بیش از ۵۰ هزار بار در فروشگاه Google Play دانلود شده است. به گزارش سایت Vice، این اپلیکیشن که توسط Sébastien LHomme تهیه شده است، از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌کند،  از عکس‌های کاربران، تصاویری با کیفیت بالا و مطابق با معیارهای شبکه‌های اجتماعی مختلف تولید می‌کند.
 
با خرید بسته 19 دلاری لینکدین و ارائه 12 تا 20 سلفی، کاربر در عرض 12 ساعت، یک عکس ویرایش‌شده از خود با کت و شلوار و کراوات، مطابق با کدهای این شبکه حرفه‌ای دریافت می‌کند. با 15 دلار، او همچنین می‌تواند بسته Tinder را انتخاب کند و این بار از تصویری بهره‌مند شود که او را «در بهترین روز خود» نشان می‌دهد و بنابراین، امیدوار است که در سایت دوستیابی موفق باشد. Vice به همین نکته اشاره می‌کند که اغلب اوقات، روتوش بسته Tinder شامل افزودن عینک آفتابی به عکس اصلی است. از گزینه‌های دیگر ارائه‌شده توسط PhotoAI می‌توان به این موارد اشاره کرد: ایجاد عکس هایی از خودتان که به یک ابرقهرمان تبدیل شده‌اید یا در کنار یک سلبریتی ژست گرفته اید.
 
عدم شفافیت در جمع‌آوری داده‌ها
این برنامه در سیاست حفظ حریم خصوصی خود تضمین می‌کند که پس از هفت روز و به‌طور دائم عکس‌های ارسال‌شده توسط کاربر و همچنین مدل‌های پروفایل تولیدشده توسط هوش مصنوعی را حذف می‌کند. به گزارش سیناپرس، همچنین کاربر مجاز به آپلود عکس‌های دیگری غیر از عکس خود نیست. با این حال، چیزی بیشتر در مورد نحوه جمع‌آوری داده‌ها توسط این برنامه گفته نشده است. بنابراین تضمین نمی‌شود که «هیچ داده‌ منتقل شده‌ای (توسط یادداشت کاربر) در اینترنت پخش نشود».
 
این برنامه بخشی از رونق استفاده از تصاویر و عکس‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی است. سایت ThisPersonDoesnotExist.com (به معنای واقعی کلمه «این شخص وجود ندارد») تا به امروز موفق‌ترین و البته نگران‌کننده‌ترین سایت در تجربه‌ای است که در این زمینه ارائه می‌دهد. این سایت که توسط مهندس فیلیپ وانگ توسعه داده شده، از ابتدا عکس‌هایی از چهره افراد ایجاد می‌کند که وجود ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.