رسانه‌های اجتماعی

November 26, 2022
16:24 شنبه، 5ام آذرماه 1401
کد خبر: 140759

متا در فهرست سازمان های افراطی قرار گرفت

پس از ناظر مالی روسیه، اکنون وزارت دادگستری روسیه «متا پلتفرمز»، مالک فیس بوک را به دلیل فعالیت های افراطی به فهرست سازمان های افراط گرایانه خود اضافه کرده است.
به گزارش رویترز، روزنامه روسی کامرسانت در گزارشی اعلام کرد دادگاهی در روسیه اعلام کرد متا در فعالیت های افراطی شرکت داشته است. مسکو دسترسی به فیس بوک و اینستاگرام را به عنوان بخشی از کمپین خود علیه پلتفرم های اجتماعی غربی محدود کرده است.
 
پیش از این نیز مقامات روسیه متا را به فهرست سازمان های تروریستی اضافه کرده بودند.
 
ممنوعیت مذکور از سوی سازمان مالی ناظر در روسیه ( راسفین مانیتورینگ-Rosfinmonitoring) اعلام شده بود. دو پلتفرم فیس بوک و اینستاگرام به دلیل «روس هراسی» از مارس سال جاری میلادی در این کشور مسدود شده اند. این امر پس از آن انجام شده که متا اعلام کرد اجازه انتشار پست هایی مانند «مرگ بر روس های اشغالگر» را می دهد. هرچند متا بعداً از اقدام خود عقب نشینی کرد.
 
از سوی دیگر این شرکت آمریکایی خواستار تجدیدنظر در ممنوعیتش در روسیه شد اما دادگاهی در مسکو در ماه ژوئن این درخواست را رد کرد. البته ممنوعیت پلتفرم های متا در روسیه شامل واتس اپ نشده است.
 
متا اتهامات ترویج محتوای ضد روسی را رد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.