بازی

فناوری اطلاعات

December 4, 2022
16:24 یکشنبه، 13ام آذرماه 1401
کد خبر: 141004

اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران برگزار شد

مرحله استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برترین‌های مسابقات فیفا ۲۲ استان تهران در شهرستان ملارد به پایان رسید. این برنامه قرار است با کمک معاونت‌های مختلف بنیاد برای پیدا کردن ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته در استان‌های دیگر کشور ادامه پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آیین اختتامیه مرحله استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی که در فرهنگسرای بعثت شهرستان ملارد گفت: جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در هفتمین دوره خود با شکلی متقاوت نسبت به دوره‌های قبل برگزار شد. این رویداد در این دوره از یک رویداد سالنی که هر سال در شهر تهران برگزار می‌شد، به رویدادی ملی تبدیل شد که در استان‌های مختلف و داخل بازی‌گاه‌های منتخب هر استان برگزار شد.
 
محمدامین حاجی هاشمی افزود: رویکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برگزاری هفتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران صرفا به برگزاری مسابقات خلاصه نشد و در این دوره  در حاشیه برگزاری رویداد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز برای آموزش سواد بازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و شناسایی ظرفیت‌های هر استان در حوزه بازی‌سازی انجام شد.
 
به گفته او این برنامه در ادامه مسیر خود در آینده با کمک معاونت‌های مختلف بنیاد در دیگر استان‌های کشور ادامه پیدا می‌کند تا ظرفیت‌ها و استعداد‌های ناشناخته در حوزه بازیکنان و بازی‌سازان در استان‌های مختلف شناسایی شود.
 
در کنار انجام بازی، بازی بسازید
محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در آیین اختتامیه این رویداد در شهرستان ملارد با قدردانی از رویکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها و توجه ویژه به شهرستان‌های استان تهران برای برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران گفت: از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به بازی درخواست دارم که در کنار انجام بازی، به ساخت بازی نیز بپردازند و از جایگاه مخاطب و بازیکن به جایگاه تولیدکننده و کنشگر ارتقا پیدا کنند.
 
خراسانی زاده افزود: اتفاق خوبی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، ارائه مجموعه آموزش‌های رایگان طرح «هنر برای همه» است. با توجه به ظرفیت‌های این طرح، این امکان وجود دارد که با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بتوانیم از بازی‌های خوب، موفق و پرمخاطبی که توسط نوجوانان و جوانان استان تهران طراحی و تولید می‌شود به شیوه‌های مختلف حمایت کنیم.
 
جوایز منتخبان سایر بازی‌های موبایلی ایرانی حاضر در این رویداد و مسابقات میان برندگان استان‌ها در بخش بازی فیفا ۲۲ اواخر دی ماه برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.