تلفن همراه

گوشی

December 9, 2022
16:01 جمعه، 18ام آذرماه 1401
کد خبر: 141104

سری شیائومی ۱۳ در تاریخ ۲۰ آذر رونمایی می‌شود

شیائومی می‌خواهد در تاریخ ۲۰ آذر از گوشی‌های پرچم‌دار سری ۱۳ خود رونمایی کند؛ محصولاتی که قرار بود در دهمین روز آذر رونمایی شوند اما این اتفاق نیفتاد.
شیائومی در ابتدا اعلام کرد می‌خواهد در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) از گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ رونمایی کند. گوشی‌هایی که گفته می‌شود در دو مدل استاندارد و پرو راهی بازار خواهند شد. اما به علت فوت رئیس جمهور سابق چین و ادای احترام به او، این اتفاق رخ نداد. شیائومی هم تصمیم گرفت این رویداد را ۱۰ روز بعد یعنی در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) برگزار کرده و از طی آن از محصولات سخت‌افزاری جدیدش رونمایی کند.
 
طبق اطلاعاتی که در رابطه با این گوشی‌ها در اختیار داریم، می‌دانیم مدل استاندارد یعنی شیائومی ۱۳ قرار است یک پرچم‌دار کوچک و جمع و جور مثل شیائومی ۱۲ باشد با این تفاوت که اینبار به عنوان قلب تپنده، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در آن شاهد هستیم که گفته می‌شود پردازنده‌ای بسیار توانمند، سریع و کم‌مصرف است. علاوه بر این‌ها، شنیده‌ایم که این گوشی از طراحی تخت بهره خواهد برد و هیچ انحنایی روی پنل آن وجود نخواهد داشت. در تصاویری هم که از این محصول منتشر شده کاملا می‌توانید متوجه این موضوع شوید.
 
در طرف مقابل، شیائومی ۱۳ پرو را در اختیار داریم که پرچم‌دار قدرتمند از این سری محسوب می‌شود. این گوشی از لحاظ سیستم دوربین بسیار پیشرفته خواهد بود چرا که گفته می‌شود از همان سنسور ۱ اینچی IMX989 سونی به عنوان سنسور اصلی بهره خواهد برد؛ خصوصا که اینبار به لطف سیستم پردازش تصویر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و تغییراتی که شیائومی روی آن اعمال کرده، عملکرد آن احتمالا بهتر هم خواهد شد. این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و نخستین بار هم در شیائومی ۱۲S اولترا شاهد استفاده از آن بوده‌ایم. لازم به ذکر است در شیائومی ۱۳ پرو برخلاف ۱۲S اولترا خبری از سنسور تله‌فوتو نخواهد بود و این یعنی شیائومی ۱۳ پرو هم یک پرچم‌دار تمام عیار نخواهد بود تا باز هم همه‌ی نگاه‌ها به ۱۳ اولترا دوخته شود.
شیائومی قرار است در رویداد پیش رو علاوه بر گوشی‌های یادشده از ساعت هوشمند، ایربادز و رابط کاربری MIUI 14 با تغییرات فراوان رونمایی کند. در رابطه با این رابط اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما گفته می‌شود از سیستم تشخیص کلاه‌برداری بهره خواهد برد، بخش اعلانات آن بهبود داشته و قابلیت تشخیص متن هم به اپلیکیشن پیش‌فرض گالری آن اضافه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.