سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 12, 2022
10:55 دوشنبه، 21ام آذرماه 1401
کد خبر: 141186

انویدیا می‌گوید در انتشار درایور‌های گرافیکی برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ بهتر از اینتل و AMD عمل کرده است

انویدیا با انتشار آمار مربوط به انتشار درایورهای گرافیکی برای ویندوز ۱۰ و ۱۱، به عملکرد بهتر خود در این زمینه نسبت به رقبا افتخار می‌کند.
 
گرافیک‌ها برای تکمیل عملکرد خود علاوه‌بر مشخصات سخت‌افزاری باید نرم‌افزار خوش‌ساختی داشته باشند. درایورها به فعال‌کردن ویژگی‌های مختلف در سخت‌افزار مرتبط خود، کاهش هزینه‌های اضافه و سایر موارد کمک می‌کنند. در این زمینه مثالی واضح وجود دارد؛ جایی‌که درایورهای گرافیک‌های سری Arc اینتل عملکرد بازی‌ها را در APIهای قدیمی‌تر، تا ۸۰ درصد بهبود می‌دهند. علاوه‌براین عملکرد بازی‌های جدیدی مثل NFS Unbound نیز با این درایورها تا دوبرابر بهتر شده است. ازطرف دیگر، درایورهای گرافیک‌های AMD عملکرد DirectX 11 و OpenGL را به‌میزان درخورتوجهی بهبود می‌دهند.
 
شان پلتیه، مدیر ارشد انویدیا اخیراً آمار بسیار جالبی را درمورد درایورهای جدید این شرکت به‌اشتراک گذاشته است. او نشان داد که شرکت متبوعش ازنظر انتشار درایورها با گواهی WHQL چقدر از اینتل و AMD جلوتر است. Neowin می‌نویسد، این اعداد مربوط به سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده و به گفته‌ی انویدیا میزان انتشار درایورهای WHQL آن در سال گذشته، تا پنج‌برابر بیشتر از AMD بوده است. البته طبق آمار منتشر شده، میزان انتشار این درایورها ازطرف انویدیا در سال جاری نسبت به AMD فقط سه‌برابر بیشتر بوده است.
مایکروسافت گواهی WHQL یا Widnows Hardware Quality Labs را برای اطمینان از سازگاری این بسته‌ها با ویندوز ارائه داده است. این نوع درایورها قابلیت توزیع ازطریق به‌روزرسانی‌های ویندوز را دارند.
 
جدا از امضای WHQL، آمار انویدیا همچنین حاوی ارقام مربوط به تعداد بازی‌های بهینه‌شده است؛ جایی‌که این شرکت ادعا می‌کند موفق شده است تا دوبرابر درایورهای بازی بیشتری نسبت‌به AMD Radeon منتشر کند. درهمین‌حال، به‌نظر می‌رسد اینتل در سال جاری عملکرد بسیار خوبی داشته است و منطقی به‌نظر می‌رسد که تیم آبی به‌سختی تلاش کند تا در بازار گرافیک به رقیبی جدی برای انویدیا و AMD تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.