بازی

فناوری اطلاعات

December 16, 2022
15:16 جمعه، 25ام آذرماه 1401
کد خبر: 141263

بازی Company of Heroes 3 به کنسول‌های نسل نهم می‌آید

بازی گروهان قهرمانان ۳ (Company of Heroes 3) چندی پیش معرفی شد. همینطور اینکه اعلام شد که این بازی برای کامپیوترها از طریق فروشگاه استیم (Steam) عرضه خواهد شد. به دلیل اینکه گروهان قهرمانان در سبک استراتژی است، از آن انتظار نمی‌رود که برای کنسول‌ها عرضه شود. حال شرکت سازنده خلاف این موضوع را اثبات کرده است.
شرکت سازنده این بازی رلیک (Relic) است. همینطور اینکه سگا (Sega) نیز ناشر آن است. حال سگا اعلام کرده که بازی گروهان قهرمانان ۳ برای کنسول‌های بازی نسل نهم در کنار کامپیوتر عرضه خواهد شد. در اصل شرکت سازنده تلاش کرده تا بازی را برای کنترلر و کنسول‌های بازی نیز بهینه کند.
 
بازی گروهان قهرمانان ۳ در تاریخ ۴ اسفند (۲۳ فوریه سال ۲۰۲۳) برای کامپیوتر عرضه خواهد شد. بحث اینجاست که نسخه کنسول این بازی در همان روز عرضه نخواهد شد. بلکه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این نسخه از بازی اعلام نشده است. با این حال در سال ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود. دقت کنید که نسخه کنسولی این بازی محدود به نسل ۹ بوده و کاربران نسل ۸ نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
شرکت رلیک سابقه زیادی در ساخت عناوین استراتژی برای کامپیوتر دارد. با این حال با یک مخاطب محدود روبرو است. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت تا نسخه کنسول این بازی را نیز عرضه کند. با این کار مخاطبان بیشتری داشته و بازی طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. از طرفی با کاربران بیشتر، شرکت سازنده از بازی پشتیبانی بیشتری هم می‌کند. البته این نکته لازم به ذکر است که رلیک هنوز برنامه‌ای برای عرضه کراس پراگرشن (Cross Progression) یا کراس پلی (Cross play) ندارد.
 
شرکت رلیک با همکاری سگا تمام تلاش خود را کرده تا رابط کاربری بازی برای کنترلرها بهینه باشد. به همین دلیل بازیکنان می‌توانند تجربه خوبی را در کنسول‌ها داشته باشند. این رابط کاربری به طور کامل دوباره طراحی شده تا کنترلر را مد نظر داشته باشد. البته بازیکنان می‌توانند از کیبورد و موس نیز روی کنسول استفاده کنند.
 
رلیک چندی پیش عرضه این بازی را به تأخیر انداخت. دلیل آن هم کار روی نسخه کنسولی نبود. بلکه نسخه کامپیوتر این بازی نیز نیاز به بهبود زیادی داشته و به همین دلیل شرکت سازنده تصمیم گرفت تا یک بازی کامل را عرضه کند. نسخه کنسولی بازی برای مدت زیادی است که در حال ساخت بوده و به همین دلیل یک نسخه کامل خواهد بود. نکته جالب اینجاست که نسخه کنسولی بازی نیز از رزولوشن ۴K پشتیبانی خواهد کرد. به همین دلیل یک نسخه ضعیف‌تر نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.