فناوری اطلاعات

December 21, 2022
14:28 چهارشنبه، 30ام آذرماه 1401
کد خبر: 141442

جریمه یک میلیون یورویی دادگاه فرانسوی برای اپل

دادگاه تجاری پاریس، شرکت آمریکایی اپل را به دلیل تعیین شروط تجاری سودجویانه برای طراحان اپلیکیشن فرانسوی به منظور دسترسی به فروشگاه اپ استور، یک میلیون یورو (۱.۰۶ میلیون دلار) جریمه کرد.
 
در حکم این دادگاه که توسط رویترز مشاهده شده، آمده است: نیازی نیست به اپل دستور داده شود شروط اپ استور را تغییر دهد زیرا قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، در هر صورت این تغییر را الزامی خواهد کرد.
 
اگرچه این جریمه در مقایسه با درآمدی که اپل دارد، ناچیز است اما جریمه دادگاه پاریس، نشانه دیگری از فشار حقوقی است که اپل برای تغییر سیاست‌های انحصارگرایانه خود در اپ استور با آن روبروست. اپ استور تنها دروازه برای دسترسی طراحان اپلیکیشن به کاربران دستگاه‌های اپل است.
 
سخنگوی اپل اعلام کرد: این شرکت آمریکایی، حکم مذکور را مرور خواهد کرد و بر این باور است که بازارهای رقابتی و پویا جایی هستند که نوآوری، امکان شکوفایی پیدا کند. از طریق اپ استور، ما به طراحان فرانسوی کمک کردیم شور و خلاقیت خود را با کاربران در سراسر جهان به اشتراک بگذارند و مکان امن و مطمئنی برای مشتریان فراهم کردیم.
 
تصویب قانون جدید اتحادیه اروپا که دروازه‌بان‌های دیجیتالی آنلاین (شرکت‌های فناوری که استفاده از پلت‌فرمها و نرم افزار آنها برای شرکت‌های دیجیتالی کوچکتر، غیرقابل اجتناب مانده است) را هدف می گیرد، شرکت اپل را با تشدید تحقیقات ضد انحصارطلبی درباره شیوه‌های مرسوم تجاری خود روبرو کرده است.
 
قانون بازارهای دیجیتال، اپل و همتایانش شامل گوگل را وادار خواهد کرد، فضا را برای فعالیت فروشگاه‌های اپلکیشن دیگر در سیستم‌های عامل iOS و اندروید، فراهم کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، قانون بازارهای دیجیتال از اول نوامبر به اجرا گذاشته شده و اکنون یک مرحله اجرای شش ماهه دارد و سپس از دوم ماه مه سال ۲۰۲۳، اعمال می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.