تلفن همراه

گوشی

December 24, 2022
15:55 شنبه، 3ام دیماه 1401
کد خبر: 141520

اپل پس از یک اشتباه مهندسی، برنامه‌های خود برای پردازنده گرافیکی نسل بعدی آیفون 14 پرو را کنار گذاشت

ظاهراً این پردازنده گرافیکی نسل بعدی قرار بوده از رهگیری پرتو پشتیبانی کند که مشکلاتی مانند مصرف انرژی زیاد مانع آن شده است.
تراشه A16 Bionic استفاده‌شده در آیفون 14 پرو از معماری مشابه تراشه A15 آیفون 13 پرو استفاده می‌کند، اما ظاهراً اپل به‌دنبال پیشرفت در بخش دیگری از این چیپ بوده است. طبق گزارش‌های جدید، این شرکت قصد داشته تا یک پردازنده گرافیکی نسل بعدی به آن اضافه کند که از قابلیت رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند، اما مهندسان غول فناوری در اواخر توسعه آن متوجه اشتباه مهمی در طراحی‌اش شدند که این امر باعث شد ا‌پل برنامه‌های خود را کنار بگذارد.
 
براساس گزارش The Information، تراشه برنامه‌ریزی‌شده اپل برای سال 2022 قرار بود از ویژگی رهگیری پرتو پشتیبانی کند؛ تکنیکی که باعث می‌شود نور در بازی‌های ویدیویی مانند دنیای واقعی رفتار کند. شبیه‌سازی‌های نرم‌افزاری نشان داده بود که این کار امکان‌پذیر است و با این وجود، شرکت کار خود را با نمونه‌سازی ادامه داد.
 
مشکلات طراحی اپل در این پردازنده گرافیکی
اما ظاهراً این سخت‌افزار آزمایشی بیش از چیزی که مهندسان اپل انتظار داشتند، انرژی مصرف می‌کرد که این امر به عمر باتری دستگاه آسیب می‌رساند و همچنین آن را بیش از اندازه گرم می‌کرد.
 
با توجه به اینکه مهندسان غول فناوری در اواخر توسعه پردازنده گرافیکی نسل بعدی متوجه این اشتباه در طراحی آن شدند، اپل مجبور شد تا برنامه‌های خود برای آن را کنار بگذارد و به‌جای آن در پاییز امسال از تراشه A16 فعلی رونمایی کند که در پاییز امسال معرفی شده بود. اپل در سخنرانی ماه سپتامبر خود، فقط به‌طور خلاصه اشاره کرد که این GPU تا 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتری دارد. منابع اینفورمیشن، این خرابکاری را در تاریخ این بخش، «بی‌سابقه» توصیف کرده‌اند.
 
بخش اشاره‌شده که توسط «جانی سروجی»، معاون اپل اداره می‌شود، برای ادامه ارائه عملکرد پیشرو در صنعت و بهبود بهره‌وری انرژی با چالش‌هایی مواجه شده است. The Information اشاره می‌کند که بسیاری از مهندسان برتر تراشه ا‌پل در چند سال اخیر این شرکت را ترک کرده‌اند.
 
به عنوان مثال، جرارد ویلیامز III، طراح ارشد CPU، در سال 2019 استارتاپ خود با نام Nuvia را راه‌اندازی کرد. اپل «مایک فیلیپو» را جایگزین او کرد که گفته می‌شود با مهندسان شرکت به مشکلاتی برخورد و اوایل سال جاری به مایکروسافت پیوست. از آن زمان تاکنون، اپل تاکنون جایگزینی برای او اعلام نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.