فناوری اطلاعات

December 25, 2022
12:49 یکشنبه، 4ام دیماه 1401
کد خبر: 141551

هند برای رقابت در بازار دیجیتال قانون وضع می کند

پنلی در پارلمان هند به دولت توصیه کرده قانونی برای رقابت دیجیتال وضع کند تا به این ترتیب فعالیت های غیررقابتی پلتفرم های فناوری بزرگ را تنظیم کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت نارندا مودی نخست وزیر هند رابطه چندان خوبی با بسیاری از شرکت های فناور ندارد و قوانین سختگیرانه ای بر شرکت هایی مانند فیس بوک، یوتیوب و توئیتر وضع کرده است.
 
پنل مذکور در گزارشی به مجلس سفلی هند نوشته شده است: کمیته معتقد است دولت باید قانون رقابت دیجیتال را برای تضمین یک اکوسیستم عادلانه، شفاف و رقابت پذیر ارائه کند. چنین اقدامی نه تنها برای کشور و اقتصاد استارت آپ های ما، بلکه برای تمام جهان مفید است.
 
طبق توصیه این پنل شرکت برای مقابله با انحصار قدرت های فناوری بزرگ باید به طور سیستماتیک به عنوان واسطه های دیجیتالی مهمی شناخته شوند. همچنین این پنل هشدار داده پلتفرم های مذکور هنگامیکه به عنوان واسطه برای تامین ذخایر و فروش در بازارها عمل می کنند، نباید تلاش های خود را بر رقبا ترجیح دهند.
 
علاوه برآن باید بازارهای دیجیتال مخصوصی در حوزه رقابت ایجاد شود و رفتارهای رقابتی شرکت های فناوری بزرگ باید پیش از به وجود آمدن انحصار و نه بعد از آن رصد شود.
 
این درحالی است که گوگل و اپل قبلاً به دلیل سواستفاده از بازار اپلیکیشن ها با تحقیق ناظر رقابت این کشور ( کمیسیون رقابت هند(CCI) روبرو شده اند.
 
شرکت های بزرگ از جمله فیس بوک، توئیتر و گوگل مدتهاست که درباره قوانین متعدد پیشنهادی هند برای بخش فناوری ابراز نگرانی کرده اند. این شرکت ها از بارسنگین پیروی از قوانین گله داشته اند و حتی برخی اوقات گله مندی ها رابطه بین دولت های هند و آمریکا را تیره کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.