اپلیکیشن

تلفن همراه

December 26, 2022
13:12 دوشنبه، 5ام دیماه 1401
کد خبر: 141626

واتس‌اپ به‌زودی به پشتیبانی از این گوشی‌های قدیمی پایان می‌دهد

این گوشی‌های هوشمند مانند گلکسی S3 مینی، چندین سال است که در بازار حضور دارند و دیگر وقت تعویض آن‌ها فرارسیده است.
واتس‌اپ هرچند وقت یک‌بار به پشتیبانی از برخی گوشی‌های قدیمی پایان می‌دهد و حالا نوبت به چندین دستگاه دیگر رسیده است که از تاریخ 31 دسامبر (10 دی‌ماه) دیگر این پیام‌رسان روی آن‌ها کار نمی‌کند.
 
به‌روزرسانی‌های واتساپ اگرچه قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما از سوی دیگر گوشی‌های قدیمی قادر به دریافت آن‌ها نیستند و دیگر نمی‌توانند این پیام‌رسان را اجرا کنند. برای مثال در تاریخ 24 اکتبر (2 آبان‌ماه) به پشتیبانی از آیفون‌های مجهز به iOS 10 و iOS 11 پایان داد. حالا هم لیستی از 49 دستگاه قدیمی منتشر شده است که این پیام‌رسان به پشتیبانی از آن‌ها پایان می‌دهد.
 
گوشی‌هایی که واتس‌اپ به پشتیبانی از آن‌ها پایان می‌دهد
به گزارش گیزچاینا، از تاریخ 10 دی‌ماه گوشی‌های زیر دیگر قادر به استفاده از واتساپ نخواهند بود:
 
آیفون 5
آیفون 5c
Archos 53 Platinum
Grand S Flex ZTE
Grand X Quad V987 ZTE
اچ‌تی‌سی Desire 500
هواوی Ascend D
هواوی Ascend D1
هواوی Ascend D2
هواوی Ascend G740
هواوی Ascend Mate
هواوی Ascend P1
Quad XL
لنوو A820
ال‌جی Enact
ال‌جی Lucid 2
ال‌جی Optimus 4X HD
ال‌جی Optimus F3
ال‌جی Optimus F3Q
ال‌جی Optimus F5
ال‌جی Optimus F6
ال‌جی Optimus F7
ال‌جی Optimus L2 II
ال‌جی Optimus L3 II و Optimus L3 II Dual
ال‌جی Optimus L4 II و Optimus L4 II Dual
ال‌جی Optimus L5 به همراه Optimus L5 Dual و Optimus L5 II
ال‌جی Optimus L7 به همراه Optimus L7 II و Optimus L7 II Dual
ال‌جی Optimus Nitro HD
Memo ZTE V956
سامسونگ Galaxy Ace 2
سامسونگ Galaxy Core
سامسونگ Galaxy S2
سامسونگ Galaxy S3 mini
سامسونگ Galaxy Trend II
سامسونگ Galaxy Trend Lite
سامسونگ Galaxy Xcover 2
سونی اکسپریا Arc S
سونی اکسپریا miro
سونی اکسپریا Neo L
Wiko Cink Five
Wiko Darknight ZT
 
همان‌طور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، با دستگاه‌هایی روبه‌رو هستیم که چندین سال از ورودشان به بازار می‌گذرد، بااین‌حال هنوز برخی کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین اگر این کاربران می‌خواهند به استفاده از واتساپ ادامه دهند، باید گوشی جدیدی تهیه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.