رسانه‌های اجتماعی

January 1, 2023
15:12 یکشنبه، 11ام دیماه 1401
کد خبر: 141831

توییتر دفتر سیاتل خود را تعطیل کرد و از کارمندان خواست از محیط خانه به‌کار ادامه دهند

ایلان ماسک به‌منظور کاهش هزینه‌های توییتر، دفتر شهر سیاتل این شرکت را تعطیل کرد و به کارمندان آن گفت به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند.
به گزارش نیویورک تایمز، خبر تعطیلی دفتر سیاتل توییتر پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک تصمیم گرفت پرداخت اجاره‌ی آن را متوقف کند.
 
ماسک اخیراً دستور دیگری برای بستن یکی از مراکز داده‌ی توییتر صادر کرد تا بدین‌طریق در هزینه‌های شرکتی که اوایل سال جاری با قرارداد ۴۴ میلیارد به‌‌تصاحب خود درآورده است، صرفه‌جویی کند.
 
ایلان ماسک نسبت به وضعیت منفی جریان نقدینگی توییتر در سال ۲۰۲۳ هشدار داده و اعلام کرده است شرایط این شبکه‌ی اجتماعی درحال‌حاضر شبیه هواپیمایی است که با سرعت زیاد به‌سمت زمین سقوط می‌کند، موتورهای آن آتش گرفته و نمی‌توان آن را کنترل کرد.
 
توییتر روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل با قطعی بزرگی مواجه شد و ده‌ها هزار کاربر در سرتاسر جهان امکان دسترسی به این پلتفرم اجتماعی یا برخی از قابلیت‌های کلیدی آن را نداشتند. این شرایط به‌مدت چندساعت طول کشید و پس‌از آن شرایط دوباره به‌حالت عادی بازگشت. درواقع از زمانی‌که ماسک توییتر را به‌تصاحب خود درآورده است، این حادثه اولین اختلال آشکار و گسترده‌ای بود که شبکه‌ی اجتماعی مذکور با آن مواجه شد.
 
Downdetector، وب‌سایتی که قطعی سرویس‌های آنلاین را ازطریق منابع مختلف ازجمله گزارش‌های کاربران ردیابی می‌کند، در اوج اختلالات توییتر، بیش‌از ۱۰ هزار گزارش از کاربران ایالات‌متحده، حدود ۲۵۰۰ گزارش از ژاپن و حدود ۲۵۰۰ گزارش از بریتانیا دریافت کرد.
 
بیشتر گزارش‌های عدم دسترسی به توییتر ازطرف کاربرانی بود که اعلام کرده بودند هنگام مراجعه به این شبکه‌ی اجتماعی ازطریق مرورگر، با مشکلات فنی مواجه شده‌اند.
 
به گفته‌ی Downdetector، گزارش‌های قطعی توییتر تا عصر چهارشنبه به‌شدت کاهش یافت و برخی کاربران مدتی بعد از بازگشت شرایط به وضعیت عادی خبر دادند.
 
ماسک روز چهارشنبه در توییتی نوشت:
 
تغییرات درخورتوجهی در معماری سرورهای اصلی ایجاد شده است و درنتیجه توییتر باید سرعت بیشتری داشته باشد.
– ایلان ماسک
 
البته ماسک در پست خود اشاره‌ای به قطعی‌های گزارش‌شده ازطرف کاربران نداشت.
 
به‌نوشته‌ی NewsMax، برخی کاربران در طول قطعی توییتر اعلام کردند که نمی‌توانند ازطریق نسخه‌ی دسکتاپ وارد حساب خود شوند. برخی دیگر نیز اشاره کردند این مشکل روی اپلیکیشن موبایل و ویژگی‌های آن ازجمله سیستم اعلانات تأثیر گذاشته است.
 
برخی دیگر از کاربران نیز به‌روزرسانی‌ها و میم‌هایی را درمورد اختلال در توییتر به‌اشتراک گذاشتند و بدین‌منظور از هش‌تگ TwitterDown استفاده کردند.
 
ازطرف دیگر، تلاش‌های تعدادی از کاربران توییتر برای ورود به حساب‌های آن‌ها ازطریق نسخه‌ی دسکتاپ این شبکه‌ی اجتماعی با خطای «مشکلی پیش آمده است، اما نگران نباشید این مشکل ازطرف شما نیست، اجازه دهید دوباره امتحان کنیم» مواجه شد.
 
ماسک در توییت دیگری نوشت که همچنان می‌تواند از شبکه‌ی اجتماعی تحت مالکیت خود استفاده کند. او در پاسخ به کاربری که درمورد خرابی پلتفرم اجتماعی مذکور سؤال پرسیده بود گفت:
 
توییتر برای من کار می‌کند.
– ایلان ماسک
 
براساس برخی برآوردها، صدها کارمند توییتر ازجمله مهندسان مسئول رفع اشکالات و جلوگیری از قطعی خدمات آن در ماه نوامبر اخراج شده یا این شرکت را ترک کرده‌اند.
 
شایان‌ذکر است هزاران‌ نفر از کاربران توییتر در ماه‌های فوریه و جولای و قبل‌از روی کار آمدن ایلان ماسک، تحت‌تأثیر قطعی جهانی این پلتفرم اجتماعی قرار گرفته بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.