لبه تکنولوژی

January 5, 2023
16:40 پنجشنبه، 15ام دیماه 1401
کد خبر: 141978

رونمایی‌ از سبک‌ترین اسکلت خارجی مبتنی بر هوش مصنوعی

یک استارت‌آپ آلمانی از سبک‌ترین و کاربردی‌ترین «لباس برقی» با پشتیبانی هوش مصنوعی در نمایشگاه فناوری CES رونمایی کرده است.
62477020.jpg
به گزارش آی‌ای، استارت‌آپ «German Bionic» از لباس‌ها و محصولات پوشیدنی هوشمند سبک‌ مجهز به هوش مصنوعی خود در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ رونمایی کرده است. هدف این شرکت رباتیک اروپایی افزایش ایمنی در محل کار برای مشاغل سخت فیزیکی است و این کار را با توسعه طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند انجام می‌دهد. در بیانیه‌ این شرکت آمده است: ما با ابزارهای پوشیدنی جدیدمان، افراد سخت‌کوش را به ابزارهایی که برای انجام کاری با خیال راحت‌تر نیاز دارند، مجهز می‌کنیم.
 
این شرکت مستقر در آگسبورگ(Augsburg) آلمان، سه محصول جدید خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ به نمایش خواهد گذاشت که «Apogee»، «Smart SafetyVest» و پلت‌فرم IO شرکت Bionic German هستند.
 
«German Bionic» اولین شرکتی بود که اسکلت بیرونی متصل را برای محل کار معرفی کرد و در زمینه لباس‌های پوشیدنی پیشگام شد. این لباس از کاربران در هنگام بلند کردن اجسام پشتیبانی می‌کند و از قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب جلوگیری می‌کند. اسکلت خارجی «Cray X» که برنده جایزه شده و در دسته‌ی بهترین نوآوری بخش فناوری‌های پوشیدنی CES ۲۰۲۳ قرار دارد در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.
 
فایده این فناوری‌ها چیست؟
به گفته‌ی موسسه پزشکی ایالات متحده آمریکا، بار اقتصادی برگه‌های اطلاعات ایمنی مواد در محل کار با غیبت، هزینه‌های غرامت، دستمزدهای از دست رفته و بهره‌وری از دست رفته اندازه‌گیری می‌شود که تنها در ایالات متحده سالانه معادل ۴۵ تا ۵۴ میلیارد دلار آمریکا است.
 
آرمین جی اشمیت(Armin G. Schmid)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران «German Bionic»، می‌گوید: لباس‌های برقی و پوشیدنی‌های هوشمند ما از افرادی که روزانه کارهای فیزیکی سخت را در مشاغل حیاتی انجام می‌دهند، در برابر فشار بیش از حد و آسیب محافظت می‌کنند.
 
این پوشیدنی‌ها پشتیبانی مکانیکی برای بلند کردن و حمل اجسام ارائه می‌کنند و از یک سیستم کمک هوشمند برای هشدار به کاربران استفاده می‌کنند، برای مثال، مواردی از بلند کردن نادرست یا زمانی که آنها باید استراحت کنند را به کاربر اعلام می‌کنند. این موضوع منجر به دریافت مرخصی کمتر از سوی کارمندان می‌شود که به دلیل بیماری‌های ناشی از فشار یا حوادث از کار مرخصی می‌گیرند. این کار باعث رضایت بیشتر کارمندان و داشتن کارمندانی فعال‌تر می‌شود.
 
سایر محصولات جدید
محصول «Apogee» این شرکت که لباس سبک‌تر و راحت‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود است، ضد گرد و غبار و آب است و تا ۶۶ پوند(۳۰ کیلوگرم) از کمر کاربر هنگام بلند کردن اجسام پشتیبانی می‌کند و به لطف راه رفتن فعال به کاهش خستگی کمک می‌کند.
 
محصول «Smart SafetyVest» با حسگرهای پیشرفته و هوش مصنوعی ارائه می‌شود تا درکی از ارگونومیک خاص کاربر بر اساس داده‌های به دست آمده ارائه دهد. این دستگاه با فشار یک دکمه ارزیابی‌ها و اقدامات توصیه شده را اعلام می‌کند.
 
پلتفرم جدید German Bionic IO مبتنی بر فضای ابری در قلب هر دو لباس جدید ارائه شده از سوی شرکت قرار دارد و به تبدیل اطلاعات ایمنی و بهداشت شغلی به داده‌های قابل سنجش کمک می‌کند. داده‌های جمع آوری شده به طور مداوم با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای افزایش اثربخشی ایمنی با توجه به اقدامات کاربر تجزیه و تحلیل می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.