فناوری اطلاعات

January 6, 2023
15:17 جمعه، 16ام دیماه 1401
کد خبر: 142010

وزیر ارتباطات عنوان کرد: سند برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران را تبدیل به قطب فضایی منطقه می‌کند

وزیر ارتباطات برنامه ۱۰ ساله فضایی را حاصل بیش از ۶۰ جلسه با نخبگان دانست و گفت: این سند کشور را تبدیل به قطب فضایی منطقه می‌کند
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات درباره جلسه شورای عالی فضایی که شب گذشته (۱۴ دی ماه) با حضور رئیس جمهور برگزار شد، در صفحه شخصی خود یادداشتی نوشت.
 
وزیر ارتباطات نوشت: امشب دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. نکته قابل توجه این است که شورای عالی فضایی بعد از بیش از یک دهه تعطیلی، در دولت سیزدهم دوباره احیا شده و به سرعت در حال طرح ریزی برای پیشبرد اهداف عالی فضایی کشور است.
 
وی با اشاره به دستور کار جلسه یادآور شد: مهمترین دستور کار دومین جلسه شورای عالی فضایی، بررسی و تصویب برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بود. این برنامه که حاصل بیش از شصت جلسه و نشست تخصصی و نخبگانی است، گام بلند دولت سیزدهم در راستای توسعه صنعت فضایی و فراهم‌سازی خدمات فناورانه فضاپایه جدید برای مردم در حوزه‌های مختلف است.
 
زارع پور تاکید کرد: این سند که بر تبدیل شدن کشور به قطب صنعت فضایی منطقه تاکید دارد، با حمایت و همراهی تمامی دستگاه‌ها و بازیگران کلیدی صنعت فضایی با محوریت سازمان فضایی ایران در دولت سیزدهم تهیه و امشب پس از تصویب با امضای رئیس جمهور به ریل اجرا افتاد. در مورد اهداف و برنامه های مندرج در این سند در آینده بیشتر صحبت خواهم کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: همانطور که ریاست محترم جمهور امشب تاکید کردند، نگاه دولت به این صنعت یک نگاه راهبردی و اقتدار آفرین است و از تمامی ظرفیت های خود برای حمایت از نخبگان صنعت فضایی و توسعه این صنعت و مهم و راهبردی استفاده خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.