اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 6, 2023
15:39 جمعه، 16ام دیماه 1401
کد خبر: 142012

مایکروسافت احتمالاً برای رقابت با گوگل، قابلیت‌های ChatGPT را به بینگ می‌آورد

هوش مصنوعی ChatGPT چنان غوغایی در دنیای فناوری به‌پا کرده است که باعث شده بعضی‌ها بگویند این چت‌بات‌ها در‌نهایت جای موتورهای جستجوی سنتی را می‌گیرند. از‌این‌رو، مدیران گوگل ظاهراً به تکاپو افتاده‌اند تا پاسخی به ChatGPT بدهند و به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت هم برای رقابت با گوگل درپی راه‌اندازی نسخه‌ای از موتور جستجوی بینگ است که با هوش مصنوعی GPT می‌تواند پاسخ سؤالات کاربران را بدهد.
 
به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، مایکروسافت از سال‌ها پیش چنین برنامه‌ای را در سر داشته است. این شرکت ظاهراً در سال 2019 با سرمایه‌گذاری در شرکت OpenAI، سازنده ChatGPT، درخواست کرده بود تا برخی از ویژگی‌های GPT درون موتور جستجوی بینگ قرار بگیرد.
 
یکی از نسخه‌های قدیمی GPT که توسط بینگ استفاده شده است، به این نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا هم‌زمان با تایپ کاربر، پیشنهادهایی را برای جستجو به فرد ارائه کند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده که به‌دنبال پیاده‌سازی هوش مصنوعی Dall-E 2 در ابزار Image Creator بینگ است. این ابزار اجازه می‌دهد با نوشتن یک متن توصیفی، بتوانید با هوش مصنوعی دست به خلق تصاویر بزنید.
مایکروسافت روی بینگ حساب دوباره‌ای باز کرده است؟
پاسخگویی به سؤالات کاربران از طریق هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از جمله‌های کاملی انجام شود که حاوی اطلاعات از یک منبع است. این روش می‌تواند جایگزین حالت Featured Snippet شود که در آن صرفاً نقل‌قولی از منبع یا فهرستی از لینک‌ها ارائه می‌شود.
 
اینفورمیشن می‌گوید بینگ همچنان برای تولید اکثر نتایج جستجو بر فناوری خود اتکا خواهد کرد، چرا که GPT قرار نیست دائماً مانند یک موتور جستجو اطلاعات خود را از سطح وب به‌دست بیاورد. از طرف دیگر، باید دید که بینگ چگونه از دقت پاسخ‌های این هوش مصنوعی اطمینان پیدا خواهد کرد.
 
گزارش امروز باور دارد که هوش مصنوعی جدید بینگ احتمالاً تا پیش از پایان ماه مارس (اواسط فروردین 1402) راه‌اندازی خواهد شد. با این کار موتور جستجوی مایکروسافت به یکی از معدود روش‌های دسترسی رایگان به GPT تبدیل خواهد شد. شرکت OpenAI در نظر دارد که در آینده استفاده از ChatGPT را پولی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.