تلفن همراه

گوشی

January 9, 2023
15:17 دوشنبه، 19ام دیماه 1401
کد خبر: 142154

گلکسی زد فولد ۵ احتمالا ضخیم‌تر و سنگین‌تر از قبل خواهد بود

اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد گلکسی زد فولد ۵ را با بدنه‌ای ضخیم‌تر و وزن بیشتر در مقایسه با زد فولد ۴ راهی بازار کند.
سامسونگ در حال حاضر در ساخت گوشی‌های تاشو بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر شرکت‌ها دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ رسما کار خود را در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های تاشو آغاز کرد و همچنان هم با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر جدیدترین گوشی‌های این شرکت در دسته‌ی تاشو، گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ هستند که در مقایسه با نسل قبل پیشرفته قابل توجهی داشته‌اند اما اینطور که به نظر می‌رسد، پیشرفت‌ها و قابلیت‌هایی که سامسونگ قصد دارد برای گلکسی زد فولد ۵ در نظر بگیرد باعث خواهد شد این گوشی وزن و ضخامت بیشتری در مقایسه زد فولد ۴ داشته باشد.
 
در نگاه نخست شاید این موضوع برای برخی از کاربران ناامید کننده به نظر برسد اما اگر به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنیم می‌بینیم که وزن و ضخامت بیشتر به معنای این است که احتمالاً سامسونگ می‌خواهد این گوشی را با پشتیبانی از قلم S-Pen و باتری بزرگتری (یا سنسور دوربین بزرگ‌تر) راهی بازار کند.
در جزئیات این خبر آمده که ضخامت گلکسی زد فولد ۵ به احتمال خیلی زیاد از ۶.۳ میلی‌متر به ۶.۵ میلی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد. اگرچه شاید این افزایش اندازه خیلی محسوس به نظر نرسد اما برای قرارگیری قلم S-Pen کاملاً کافیست. البته سامسونگ پشتیبانی از قلم S-Pen را به گلکسی زد فولد ۴ هم اضافه کرده است با این تفاوت که هیچ درگاهی در این گوشی برای تعبیه‌ی قلم وجود ندارد و کاربر در صورت خرید یک قلم به صورت جداگانه می‌تواند در گلکسی زد فولد ۴ با آن کار کند.
 
در رابطه با افزایش وزن گلکسی زد فولد ۵ اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما گفته می‌شود افزایش وزن این محصول به احتمال خیلی زیاد به خاطر بزرگتر شدن سنسور دوربین اصلی خواهد بود که اطلاعات پیرامون آن اندک است. همچنین گفته می‌شود سنسور دوربین سلفی از ۱۰ به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا خواهد داشت. البته افزایش وزن می‌تواند ارتباطی با افزایش ظرفیت باتری هم داشته باشد، هرچند خبر منبع اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.
 
از جمله سایر مشخصات گلکسی زد فولد ۵ می‌توان به تجهیز آن به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، دوربین‌های بهتر و جدیدتر و چین خوردگی کمتر در مرکز نمایشگر اشاره کرد. این گوشی به احتمال زیاد به همراه زد فلیپ ۵ در ماه آگوست امسال رونمایی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.