فناوری اطلاعات

January 9, 2023
18:01 دوشنبه، 19ام دیماه 1401
کد خبر: 142178

از دولت موبایل تا هوش مصنوعی

پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک روز شنبه اول بهمن ۱۴۰۱ در تهران برگزار می‌شود.
 
بهروز تقی‌پور دبیر و حمید ضیایی‌پرور عضو کیمته علمی این همایش، مهمان همشهری بودند و در خصوص این همایش با همشهری آنلاین گفت‌وگو کردند.
تقی‌پور درباره این دوره از همایش روابط عمومی الکترونیک به همشهری آنلاین گفت: «دبیرخانه همایش در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است و من خوشبختانه از اولین دوره در این همایش حضور داشته و سمت‌های مختلفی در آن داشته‌ام. اولین دوره‌ای را که ما می‌خواستیم برگزار کنیم، به خاطر دارم که می‌گفتند روابط عمومی الکترونیک، اصلا این حرف‌ها چیست؟ خوب به یاد دارم که در همایش دوم دکتر عاملی عبارت "دولت موبایل" را به‌کار برد؛ مثلا پرداخت قبض با موبایل. همه می‌خندیدند و می‌گفتند چنین چیزی نداریم. مگر می‌شود این اتفاق بیفتد؟ آن زمان ما کارگاه‌های عملی برگزار می‌کردیم؛ کارگاه عملی تکنولوژی روابط الکترونیک. ما وبلاگ‌نویسی آموزش می‌دادیم. برای روابط عمومی ساخت ایمیل تدریس می‌شد. آن موقع، خب این چیزها خیلی جدید بود. درباره این همایش نیز همین اتفاق افتاده است و خیلی‌ها می‌گویند، هوش مصنوعی، روابط عمومی چه سنخیتی با هم دارند و چه ربطی به هم دارند. در واقع هوشمندی دوستان کمیته‌ علمی ما همین است که همیشه چند سال جلوتر موضوعاتی که در واقع قرار است در آینده اتفاق بیفتد را پیش‌بینی می‌کنند.»
 
او در ادامه در خصوص این همایش افزود: «در واقع عنوان اصلی آن "هوش مصنوعی، انسان طبیعی و روابط عمومی فراگیر" بوده و محورهای آن نیز مشخص شده است. ما امسال یکم بهمن قرار است همایش‌مان را برگزار کنیم. در این میان، ۱۸ مقاله حائز شرایطی شدند که کمیته داوران آنها را بررسی کنند. بررسی مقالات اکنون توسط کمیته علمی در حال انجام است. امسال با یک تفاوت در بحث ارایه مقالات کار را آغاز کردیم. همیشه دوستان می‌آمدند زحمت می‌کشیدند و ۸ تا ۱۰ مقاله به همایش ارائه می‌کردند که شاید خیلی کاربردی نبود. ما پنل‌هایی برگزار می‌کردیم که مخاطبان و شرکت‌کنندگان با موضوع علمی همایش درگیر می‌شدند با موضوع علمی همایش و نظرات‌شان را می‌گفتند و صحبت می‌کردند و ۳، ۴ نفر از اساتید یا مدیران استارت‌آپ‌های مختلفی که در همایش حضور داشتند می‌آمدند و نقطه نظرات‌شان را درباره موضوعی که مشخص شده است، اعلام می‌کردند و شرکت‌کنندگان نیز همینطور.»
 
تقی‌پور درباره تفاوت همایش امسال نیز گفت: «امسال ما نهایتا ۳ یا ۴ مقاله بیشتر ارایه نمی‌کنیم و ۳ پنل یک تا یک و نیم ساعت هم قرار است برگزار شود که اساتید مختلف مدیریت آن را برعهده دارند. می‌خواهیم با توجه به اینکه موضوع متفاوت است، یک همایش متفاوت هم داشته باشیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.