سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 10, 2023
15:56 سه شنبه، 20ام دیماه 1401
کد خبر: 142196

انویدیا احتمالاً روی درایو گرافیکی بهینه‌شده با هوش مصنوعی کار می‌کند

منبعی آگاه می‌گوید انویدیا مشغول کار روی درایور گرافیکی جدیدی است که با هوش مصنوعی بهینه شده است و تا ۳۰ درصد عملکرد بهتر از درایورهای عادی دارد.
به‌گزارش ویدئوکاردز، انویدیا احتمالاً به‌زودی درایور گرافیکی جدیدی منتشر می‌کند که با هوش مصنوعی بهینه شده است و عملکرد کارت‌های گرافیک این شرکت را بهبود می‌دهد. ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی همین‌حالا نیز در درایورهای GPU استفاده می‌شوند؛ اما نه به‌صورت گسترده. به‌نظر می‌رسد انویدیا در پی استفاده‌ی گسترده‌تر از هوش مصنوعی است.
 
فعلاً مشخص نیست که بهینه‌سازی‌‌های هوش مصنوعی تا حد چه روی تجربه‌‌ی کاربر از پردازش گرافیکی تأثیر مثبت می‌گذارد. گیمرها هم‌اکنون می‌توانند ازطریق ابزار GeForce Experience پروفایل‌های ویژه‌ای برای هر بازی فعال کنند تا عملکرد بهینه شود. پروفایل‌های GeForce Experience مبتنی‌بر دیتابیسی بزرگ هستند و فعال‌کردن آن‌ها روندی خودکار دارد.
 
ظاهراً AMD نیز مشغول کار روی قابلیتی مشابه است. این شرکت به‌تازگی فناوری HYPR-RX را معرفی کرده است که شامل تکنیک Radeon Super Resolution می‌شود. این فناوری عملکرد درایور گرافیکی را ارتقا می‌دهد و تأخیر را کاهش می‌دهد.
 
گفته می‌شود درایور بهینه‌شده‌ی کارت‌های گرافیک انویدیا تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری از درایورهای عادی دارد. میانگین بهبود در سیستم‌های مختلف حدوداً ۱۰ درصد خواهد بود. مشخص نیست درایور جدید انویدیا برای کدام کارت‌های گرافیک در‌دسترس قرار می‌گیرد. ممکن است برخی از قابلیت‌های مهم صرفاً در انحصار گرافیک‌های سری RTX باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.