امنیت

فناوری اطلاعات

January 11, 2023
13:33 چهارشنبه، 21ام دیماه 1401
کد خبر: 142222

سه قانون طلایی گوگل برای پیشگیری از کلاهبرداری‌های سایبری

گوگل سه قانون طلایی را در نظر گرفته است تا به کاربران کمک کند یک مجرم سایبری را شناسایی کرده و از پول خود محافظت کنند.
به گزارش روزنامه سان، کلاهبرداران زیادی در فضای سایبر وجود دارند که امیدوارند با هویت و پول مردم برای خود کلاهی بسازند. این موارد از کلاهبرداری‌های  جعل «هویت پشتیبانی فنی» تا فیشینگ را شامل می‌شود.
 
علاوه بر این، گاهی اوقات بازیگران بد از برندهای مورد اعتماد برای کلاهبرداری از دیگران استفاده می کنند.  از جمله برندهای که کلاهبرداران از آن سو استفاده می‌کنند، گوگل است. به عنوان مثال، در یک کلاهبرداری پشتیبانی فنی، یک مجرم سایبری ممکن است وانمود کند که نماینده گوگل است. از همین  گوگل در تلاش است تا با به اشتراک گذاری سه «قانون طلایی» به قربانیان احتمالی کلاهبرداری کمک کند.
 
قانون اول: از سرعت بکاهید
با اعلام اینکه کلاهبرداران اغلب در قربانیان خود احساس فوریت ایجاد می‌کنند، افزود: در فضای سایبر باید تامل عمل کرد و نباید سرعت به خرج داد. این غول فناوری توصیه کرد: در مواجه با هر امکان و برنامه و قابلیت جدیدی در فضای سایبر، برای پرسیدن سوال‌ها و فکر کردن درباره آن زمان بگذارید.
 
قانون دوم: بررسی نقطه‌ای
گوگل قانون دوم را به عنوان «بررسی نقطه‌ای» نام گذاری کرد. این کمپانی با ارائه توضیح بیشتر در باره اعلام کرد: تحقیق خود را انجام دهید تا جزئیاتی را که به دست می آورید دوباره بررسی کنید. درباره این فکر کنید که آیا آنچه آن‌ها به شما می گویند منطقی است؟
 
قانون سوم: اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید
در آخر، گوگل از مردم خواست که هرگز هیچ گونه سوابق پرداخت یا اطلاعات حساس و شخصی را به اشتراک نگذارند. گوگل افزود: تا مطمئن نشدید چیزی ارسال نکنید. هیچ شخص یا آژانس معتبری هرگز پول یا اطلاعات شخصی شما را فورا و بی درنگ مطالبه نخواهد کرد.
 
راه‌های محافظت بیشتر
این سه قانون قوانین پایه‌ای و مهمی در آغاز راه محافظت از خود در برابر کلاهبرداران سایبری هستند. با این حال، راه های دیگری نیز برای کاهش مخاطرات در فضای سایبر وجود دارد. برای افرادی که تازه وارد فضای وب شده‌اند، توصیه می‌شود هرگز روی پیوندهای عجیب و غریبی که از طریق ایمیل یا متن برایشان ارسال می شود، کلیک نکنند. این یک کلاهبرداری است که به عنوان فیشینگ شناخته می شود و برای سرقت اطلاعات شما طراحی شده است. دوم، هرگز اطلاعات حساسی را به صورت آنلاین یا در رسانه‌هاو شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید، زیرا می‌تواند شما را هدف کلاهبرداران قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.