تلفن همراه

گوشی

January 12, 2023
15:48 پنجشنبه، 22ام دیماه 1401
کد خبر: 142254

اپل برای اولین‌بار نمایشگر اختصاصی خودش را برای آیفون و اپل واچ می‌سازد

ایجاد این تغییر می‌تواند اپل را از وابستگی فعلی خود به نمایشگرهای OLED ساخت سامسونگ، ال‌جی و دیگر تولیدکنندگان دور کند.
 
به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، اپل درحال‌کار روی طراحی نمایشگرهای MicroLED اختصاصی خود برای استفاده در دستگاه‌هایی مانند آیفون و اپل واچ است. براساس گزارش theverge، این نمایشگرها پس از حدود پنج‌سال برنامه‌ریزی و توسعه، احتمالا از اوایل سال ۲۰۲۴ در دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
درحال‌حاضر، اپل از نمایشگرهایی استفاده می‌کند که توسط فروشندگان مختلف طراحی و تولید می‌شوند. گفته می‌شود پنل‌های OLED آیفون ۱۴ را سامسونگ، ال‌جی و BOE می‌سازند. به‌گفته‌ی‌ گورمن، اپل احتمالاً همچنان شرکت‌های دیگری را برای تولید نمایشگرهایش خواهد داشت؛ اما آن‌ها این کار را با استفاده از طراحی‌ها و مشخصات اپل انجام می‌دهند نه شرکت دیگری.
 
این شرکت با استفاده از طراحی تراشه‌های خود در لپ‌تاپ‌ها، کنار گذاشتن اینتل و بهره‌مندی از مزایای عملکرد، حرکتی مشابه را در پیش گرفته است. در حقیقت وظیفه‌ی ساخت این پردازنده‌ها عمدتاً بر عهده‌ی TSMC است؛ اما اپل کنترل کاملی بر طراحی دارد.
 
براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود اپل در اوایل سال ۲۰۲۴ نمایشگرهای MicroLED خود را در اپل واچ استفاده کند و این نمایشگرها جایگزین نمایشگرهای OLED شود که اکنون مجهز به آن هستند.
 
فناوری MicroLED در نمایشگرهای وسیع قابل ‌استفاده هستند و از این‌جهت، استفاده از فناوری مذکور در سایزهای کوچک مشکل است. به‌نظر می‌رسد در‌حال‌حاضر، تنها محصول تجاری واقعی که از این فناوری استفاده می‌کند، تلویزیون‌های غول‌پیکر The Wall سامسونگ هستند؛ اما گفته می‌شود اپل مدتی است که در حال برنامه‌ریزی برای رفع این موانع است.
 
در سال ۲۰۱۸، بلومبرگ گزارش داد که این شرکت بی‌سرو‌صدا درحال توسعه‌ی فناوری نمایشگر microLED اختصاصی‌اش به‌ویژه برای ساعت است و در سال ۲۰۱۴ استارتاپی به نام LuxView را خریداری کرد. سال گذشته، همچنین شنیدیم که این شرکت درحال‌کار روی نمایشگرهای بسیار نازک Micro OLED و MicroLED برای هدست AR خود است.
 
به‌نظر می‌رسد که اپل در تلاش است تا کاری شبیه به آنچه که در تراشه‌های اختصاصی‌اش انجام می‌دهد، اعمال کند. فناوری مذکور را در ابعادی کوچک شروع کند؛ اما آن را طوری بسازد که قابل ارتقا باشد.
 
به‌گفته‌ی گورمن، شایعه‌ی قبلی توسط تحلیلگر نمایشگر، راس یانگ، نشان داد که اپل واچ مجهز به نمایشگر MicroLED شاید به‌جای سال ۲۰۲۴ در سال ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.