فناوری اطلاعات

January 20, 2023
14:44 جمعه، 30ام دیماه 1401
کد خبر: 142469

اطلاعات ۳۷ میلیون مشترک اپراتور آمریکایی دزدیده شد

شرکت تی موبایل آمریکا اعلام کرد یک هکر، اطلاعات ۳۷ میلیون مشتری این شرکت را به سرقت برده است اما این اطلاعات حاوی اطلاعات پرداخت، کلمات عبور یا سایر اطلاعات شخصی مهم نبوده اند.
 
این اپراتور تلفن همراه آمریکایی در یک اظهارنامه فدرال، اعلام کرد این هک را در پنجم ژانویه شناسایی کرده و موفق شده است منبع هک را ردیابی کرده و در عرض یک روز، متوقف کند.
 
تی موبایل اعلام کرد تحقیقات ادامه دارد اما گویا این هکر، اطلاعات را از یک نقطه ورودی ارائه دهنده اطلاعات مشتری، به دست آورده است و به نظر نمی رسد سیستم ها یا شبکه این شرکت را هک کرده باشد.
 
اطلاعات به سرقت رفته شامل نام، نشانی، ایمیل و شماره تلفن مشتریان به همراه شماره حساب و جزئیات اشتراک آنهاست. این هکر به اطلاعات کارت اعتباری، کلمات عبور و شماره تامین اجتماعی مشتریان تی موبایل دسترسی پیدا نکرده است. حتی بدون این اطلاعات حساس، هکرها ممکن است قادر باشند مشتریان این شرکت را برای دزدی یا رخنه به حسابهای دیگر، هدف بگیرند.
 
تی موبایل در بیانیه ای به مشتریانش اعلام کرد همه این اطلاعات به سرقت رفته، اطلاعاتی هستند که در پایگاه داده بازاریابی یا دایرکتوری ها موجود هستند. بر اساس تحقیقات این شرکت تا به این تاریخ، حساب ها و فاینانس مشتریان بر اثر این واقعه، به خطر نیفتاده اند.
 
این شرکت به مقامات اجرایی قانون اطلاع داده و مشتریانی که اطلاعات آنها ممکن است مورد دسترسی هکر قرار گرفته باشد را مطلع کرده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، تی موبایل در چند سال گذشته با موارد متعدد رخنه اطلاعاتی روبرو شده است. یک هکر در سال ۲۰۲۱، اطلاعات شخصی شامل شماره تامین اجتماعی و اطلاعات گواهینامه بیش از ۱۳ میلیون مشترک فعال و ۴۰ میلیون مشترک آتی این شرکت را به سرقت برد. تی موبایل شکایت گروهی مربوط به این رخنه اطلاعاتی را سال گذشته با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار، حل و فصل کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.