اپراتورها

تلفن همراه

هوش مصنوعی

January 20, 2023
16:25 جمعه، 30ام دیماه 1401
کد خبر: 142476

مشارکت و حمایت همراه اول از رویداد بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی کلیماتون

اولین دوره رویداد بین‌المللی کلیماتون با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می‌شود.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین دوره رویداد بین المللی کلیماتون که برنامه ای بین المللی مبتنی بر پایداری است و مسیری را برای توسعه اقدامات در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی ارائه می دهد، توسط شهرداری تهران و با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار می شود.  
 
این رویداد فرصتی برای افراد دغدغه‌ مند است تا ایده هایی را که به چالش های آب و هوایی محلی می پردازد، خلق کنند.
 
از جمله اهداف «کلیماتون» افزایش آگاهی مردم در زمینه مقابله و سازگاری با تغییرات آب و هوایی، برهم‌ زدن وضعیت موجود و بازنگری در مکان هایی است که در آن زندگی می‌ کنیم تا بتوانیم آینده ای پایدار را برای آنجا رقم بزنیم.
 
در نخستین دوره کلیماتون، پنج چالش مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی های پاک، کاهش تولید پسماند، توسعه ساختمان های سبز، حمل و نقل پایدار و ارتقاء کیفیت هوا، استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب، حل معضلات محیط زیست شهری با کمک فناوری های ارتباطی و هوش مصنوعی مطرح شده است.
 
همچنین رویکردهای مطرح برای این رویداد شامل نوآوری، هوشمندسازی و توسعه فناوری ها، ارتقاء مشارکت های اجتماعی و مسئولیت پذیری، نقش آفرینی زنان و جوانان در مواجهه با تغییرات اقلیمی و افزایش تاب آوری شهر در برابر تغییرات اقلیمی می شود.
 
همراه اول در این رویداد با ارائه رویکرد «نوآوری، هوشمندسازی و توسعه فناوری ها» چالش «حل معضلات محیط زیست شهری با کمک فناوری های ارتباطی و هوش مصنوعی» را برای ارائه راهکارهای احتمالی ارائه داده و در ادامه راهبری این راهکارها نیز همکاری لازم را با برگزارکنندگان این رویداد خواهد داشت. 
 
محققان می توانند تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ اقدام به ثبت نام اولیه کرده و تا ۳۰ بهمن نیز برای ارسال ایده های خود زمان خواهند داشت. 
 
همچنین لازم به ذکر است رویداد حضوری کلیماتون در اسفند ماه برگزار خواهد شد.
 
شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به سایت این رقابت به نشانی climathon-climate.ir اقدام به تکمیل فرم های مربوطه و شرکت در این رویداد کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.