فناوری اطلاعات

January 20, 2023
17:41 جمعه، 30ام دیماه 1401
کد خبر: 142484

حمله موسیقی‌دان استرالیایی به ChatGPT: «این چت‌بات به‌ شیوه‌ای مضحک، انسان‌بودن را تقلید می‌کند»

یک موسیقی‌دان سرشناس اهل استرالیا با حمله به ChatGPT می‌گوید چت بات معروف OpenAI به شیوه‌ای مضحک انسان‌بودن را تقلید می‌کند.
نیک کِیو، آهنگ‌ساز و خواننده‌ی مطرح استرالیایی، می‌گوید از توانایی‌های چت‌بات ChatGPT در حوزه‌ی موسیقی حیرت‌زده نشده است. او با انتشار پستی در وبلاگ شخصی‌اش از متن‌‌های ترانه‌ای که «به سبک نیک کیو» توسط ChatGPT نوشته شده بودند انتقاد کرد.
 
نیک کیو می‌گوید ChatGPT ممکن است بتواند سخنرانی یا مقاله‌ی دانشگاهی بنویسد، اما توانایی نوشتن موسیقی مناسبی را ندارد: «موسیقی‌ها از رنج درونی متولد می‌شوند. منظورم این است که موسیقی نتیجه‌ی مبارزه‌ی پیچیده و درونی انسان برای خلقت هستند و تا جایی که می‌دانم الگوریتم‌ها احساس ندارند.»
 
موسیقی نوشته‌شده شده توسط ChatGPT توسط فردی به نام مارک برای نیک کیو ارسال شد. کیو ضمن تشکر از مارک می‌گوید: «با تمام احترام، این موسیقی چرت‌و‌پرت است و به شیوه‌ای مضحک، انسان‌بودن را تقلید می‌کند.»
 
در بخشی از متن نوشته‌شده توسط ChatGPT می‌خوانیم:
 
در اعماق شب، صدایی می‌شنوم / صدایی که در سالن طنین‌انداز می‌شود / این صدای سیرن است که مرا به سمت خودش می‌کشد / مرا به جایی می‌برد که توانایی شروع کردن ندارم.
– چت‌بات ChatGPT
ChatGPT از زمان آغازبه‌کار در اواخر سال گذشته‌ی میلادی سر و صدای زیادی به پا کرده است. این چت‌بات که به شرکت OpenAI تعلق دارد قدم روبه‌جلوی بزرگی در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیست، اما دسترسی عمومی به آن باعث شده است در زمانی کوتاه به میلیون‌ها کاربر دست پیدا کند.
 
یکی از مزایای مهم ChatGPT، توانایی این چت‌بات در تقلید انواع سبک‌های نوشتاری است. با این‌وجود، ChatGPT ضعف‌های مهمی دارد. این چت‌بات گاهی اوقات اطلاعات غلط را به‌عنوان حقیقتی پذیرفته‌شده به کاربر نمایش می‌دهد. همچنین ChatGPT گاهی اوقات اظهارات تبعیض‌گرایانه مطرح می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.