سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 21, 2023
11:11 شنبه، 1ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142497

مینگ چی کو: مدل 2024 مک‌بوک پرو با تراشه‌های M3 پرو و مکس از راه می‌رسد

طبق ادعای کو، مک بوک پرو 14 و 16 اینچی 2024 با تراشه‌های 3 نانومتری از راه می‌رسند.
 
در‌حالی‌که اپل همین دیروز از نسل جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی کرد، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات اپل ادعا کرده است که سال آینده میلادی، این محصولات با تراشه‌های 3 نانومتری M3 پرو و M3 مکس معرفی می‌شوند.
 
به گفته کو، مدل‌های مک بوک پرو با تراشه‌های M3 پرو و مکس در نیمه اول 2024 به تولید انبوه می‌رسند؛ هرچند که سازنده تراشه‌های اپل یعنی TSMC، از اواخر دسامبر 2022 شروع به تولید انبوه چیپ‌های 3 نانومتری کرده است.
 
تراشه‌های 3 نانومتری در مقایسه با چیپ‌های 5 نانومتری مورد استفاده در مدل 2023 مک بوک پرو 14 و 16 اینچی، مصرف انرژی پایین‌تری خواهند داشت و همچنین قدرت بالاتری را ارائه خواهند کرد.
 
با توجه به اینکه کو مدعی شده است که تولید انبوه این محصولات در نیمه اول 2024 شروع می‌شود، باید منتظر معرفی این محصولات در فاصله بهار تا کنفرانس WWDC 2024 باشیم.
 
طراحی مک مینی 2024 تغییر نمی‌کند
 
مک مینی M2
 
مک مینی 2023 دیروز معرفی شد، اما حالا کو از نسل بعدی آن حرف می‌زند. طبق ادعای این منبع، مک مینی 2024 با طراحی یکسان با نسل کنونی از راه می‌رسد. این در‌حالی است که مک مینی M2 و M2 پرو از طراحی مشابه با مدل M1 بهره می‌برد.
 
در‌حالی کو از طراحی یکسان خبر داده است که سال گذشته میلادی شایعات از طراحی شفاف این محصول حکایت داشتند. بنابراین به‌نظر نمی‌رسد اپل به‌دنبال تغییر در سبک طراحی این محصولش باشد. البته هنوز تا معرفی مک مینی 2024 فاصله داریم و شاید تا آن زمان اپل تصمیم دیگری بگیرد.
 
در‌حالی‌که شاید طراحی تغییری نداشته باشد، اما انتظار داریم این محصول هم به تراشه M3 و شاید M3 پرو مجهز شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.