تلفن همراه

گوشی

January 22, 2023
15:53 یکشنبه، 2ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142549

انفجار و آتش‌سوزی شبانه آیفون در خانه زوج آمریکایی

گوشی آیفون که شب‌هنگام به شارژر متصل شده بود، به‌یک‌باره منفجر شد و آتش گرفت. خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید.
 
آیفون ۴ اپل که بیش از یک دهه از عرضه‌ی آن می‌گذرد، هنگام شارژ آتش گرفت. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، دوربین امنیتی داخل خانه لحظه‌ی آتش‌گرفتن آیفون را ثبت کرده است. خوشبختانه آتش‌گرفتن آیفون به کسی آسیب نزد و آتش‌سوزی در خانه ایجاد نشد.
 
حادثه‌ی آتش‌گرفتن آیفون هشدارآمیز است؛ چون این اتفاق در زمانی افتاده که همه‌ی ساکنان خانه خواب بوده‌اند. این حادثه برای آیفون ۴ اتفاق افتاده است؛ به‌همین‌دلیل، دارندگان مدل‌های جدیدتر نباید نگران باشند.
 
برایان و جنیفر، اهل ایالت اوهایو، در پستی که روی فیسبوک منتشر کرده‌اند، از «خوش‌اقبالی» خود سخن گفته‌اند؛ چون ممکن بود خانه آتش بگیرد: «فرزندان ما شب گذشته با شارژر اپل مشغول شارژ آیفون ۴ قدیمی بودند که گوشی در آشپزخانه منفجر شد و آتش گرفت؛ آن‌هم در شرایطی که ما خواب بودیم.»
 
امروزه، از باتری‌های لیتیوم‌یونی در لوازم الکترونیکی بسیار استفاده می‌شود و حادثه‌ی آتش‌سوزی این باتری‌ها اتفاق بسیار نادری است. با‌این‌حال، گاهی اوقات باتری‌های قابل‌شارژ بیش‌از‌حد داغ می‌شوند و آتش می‌گیرند. برخی از عوامل اصلی انفجار باتری عبارت‌اند از: قرارگیری در‌معرض آتش و آسیب ناشی از سوراخ‌شدن و عیب‌های سخت‌افزاری در مراحل تولید.
 
دلیل اصلی آتش‌سوزی آیفون ۴ مشخص نیست؛ اما فراموش نکنید با دستگاهی طرف هستیم که ۱۲ سال پیش تولید شده است. آیفون‌های قدیمی لزوماً دچار آتش‌سوزی نمی‌شوند؛ اما نحوه‌ی نگه‌داری از باتری بسیار مهم است. موبایلی ۱۲ ساله یا از باتری جایگزین استفاده می‌کند یا باید دائماً به شارژر متصل باشد.
 
استفاده‌ی بلندمدت از باتری قدیمی و شارژ مداوم آن می‌تواند باعث داغی بیش‌از‌حد شود. تعویض باتری حتی در مواقع لزوم باید با دقت زیاد انجام شود. اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد؛ به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم در‌صورت تعویض باتری آیفون، حتماً گوشی خود را به متخصصان کاربلد نشان دهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.