تلفن همراه

فناوری

January 23, 2023
15:36 دوشنبه، 3ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142580

سامسونگ روی فناوری LifeLike Pixel برای نمایشگرهای OLED کار می‌کند

این فناوری سامسونگ احتمالاً باعث بهبود بازتولید رنگ‌ها در نمایشگرهای OLED می‌شود.
 
تنها چند روز پیش از معرفی رسمی سری گلکسی S23، سامسونگ خواستار ثبت نشان تجاری برای یک فناوری نمایشگر جدید خود شده است که در محصولات آینده‌اش مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظاهراً این فناوری عملکرد نمایشگرهای OLED سامسونگ را بهبود می‌دهند.
 
کره‌ای‌ها در کشور خودشان خواستار ثبت نام تجاری جدید شده‌اند که «LifeLike Pixel» نام دارد. درحال‌حاضر دقیقاً نمی‌دانیم این فناوری چه کاربردی دارد و چگونه کار می‌کند، اما می‌توانیم با اطمینان بالایی بگوییم که در نمایشگرهای OLED آینده سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این احتمال وجود دارد که این فناوری به نمایشگرهای واقعیت مجازی/افزوده، لپ‌تاپ‌ها و ساعت‌های هوشمند هم راه پیدا کند.
 
فناوری جدید سامسونگ شاید بازتولید رنگ نمایشگرهای OLED را بهبود دهد
 
ثبت نام تجاری LifeLike Pixel دقیقاً در روزی صورت گرفته است که کره‌ای‌ها نام Flex Hybrid را ثبت کردند. Flex Hybrid نمایشگر جدید سامسونگ است که به‌طور هم‌زمان قابلیت‌های تاشدن و حرکت کشویی را ارائه می‌کند. این نوع نمایشگر می‌تواند در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد تا ابعاد آن‌ها بسیار کوچک‌تر شود.
 
این احتمال وجود دارد که فناوری جدید کره‌ای‌ها، یعنی LifeLike Pixel، به‌نوعی با بهبود بازتولید رنگ‌ها در نمایشگرهای OLED ارتباط داشته باشد. درحال‌حاضر نمی‌دانیم از چه زمانی این فناوری در محصولات سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شاید در سری گلکسی S23 شاهد این فناوری باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.