تلفن همراه

گوشی

January 24, 2023
11:29 سه شنبه، 4ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142602

سامسونگ قابلیت فیلمبرداری پرتره را در گلکسی S23 اولترا بهبود می‌دهد

به گفته‌ی یک افشاگر، قابلیت فیلمبرداری پرتره (تار کردن پس‌زمینه‌ی سوژه) در گلکسی S23 اولترا بهبود پیدا می‌کند تا این گوشی رقیب‌ بهتری برای آیفون باشد.
 
بر اساس گزارش 9to5Google، گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ قرار است تغییراتی در قابلیت ویدیوی پرتره اعمال کند تا به رقیب بهتری برای آیفون‌های اپل تبدیل شود.
 
اپل در گوشی آیفون ۱۳ قابلیتی به نام Cinematic Video معرفی کرد که جلوه‌ی پرتره روی ویدیو اعمال می‌کند تا پس‌زمینه‌ی سوژه تار شود. این جلوه مدت‌ها است روی تصاویر اعمال می‌شود تا عکس‌برداری با گوشی تا حدی مشابه عکس‌برداری با دوربین‌های حرفه‌ای باشد، اما ایده‌ای نسبتا جدید برای فیلم‌برداری با موبایل به‌حساب می‌آید.
 
به گفته‌ی یک افشاگر توییتری، قابلیت Portrait Video در گلکسی S23 اولترا سامسونگ خواهد توانست بهتر از قبل سوژه‌ی اصلی ویدیو را از پس‌زمینه جدا کند. این قابلیت با وضوح و نرخ فریم بالاتر سازگاری خواهد داشت. ظاهرا گلکسی S23 اولترا می‌تواند ویدیوی 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را با حالت پرتره ضبط کند. فیلم‌برداری پرتره در گلکسی S22 اولترا به وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه محدود بود.
 
مشخص نیست که تغییرات قابلیت Portrait Video در گوشی‌های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس نیز اعمال می‌شود یا نه. به گفته‌ی افشاگر توییتری، سامسونگ با سیستم خنک‌کننده‌ی بهبودیافته، جلوی داغی بیش از حد گوشی به هنگام فیلم‌برداری پرتره را می‌گیرد.
 
سامسونگ گفته است گوشی‌های سری گلکسی S23 روز ۱۲ بهمن رونمایی می‌شوند. همانطور که می‌شد انتظار داشت، تمام اطلاعات گوشی‌های جدید سامسونگ پیش از رونمایی رسمی فاش شده است. این گوشی‌ها نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 را خواهند داشت و مدل اولترا به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.