تلفن همراه

گوشی

January 24, 2023
19:16 سه شنبه، 4ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142623

مشخصات دوربین اصلی و سلفی گلکسی S23 اولترا فاش شد

سامسونگ امسال در دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا از یک سنسور ایزوسل ناشناخته استفاده می‌کند.
 
درحالی‌که تقریباً حدود یک هفته تا رونمایی رسمی از سری گلکسی S23 زمان باقی مانده، حالا گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ همه سنسورهای دوربین S23 اولترا، به‌جز دو مورد را نسبت به پارسال تغییر داده و در بخش دوربین سلفی تصمیمی عجیب گرفته است.
 
براساس گزارش SamMobile، اسکرین‌شاتی از یک اپلیکیشن تحلیل سخت‌افزار در گلکسی S23 اولترا منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ همه سنسورهای دوربین این گوشی در جلو و عقب را عوض کرده است. البته دو سنسور تله‌فوتوی این گوشی همچنان همان سنسورهای IMX754 سونی هستند که در نسل قبل هم استفاده شده بودند.
 
مدل اولترا امسال در بخش سلفی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با پارت نامبر S5K3LU استفاده می‌کند. این سنسور باید ایزوسل 3LU باشد که هنوز معرفی نشده است. غول فناوری کره جنوبی پارسال از سنسور 40 مگاپیکسلی ایزوسل اسلیم GH1 با پارت نامبر S5KGH1 استفاده کرده بود. با‌این‌حال، در شایعات گفته شده است که S23 اولترا می‌تواند میدان دید عریض‌تری داشته باشد.
 
دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا بهتر شده است؟
در نگاه اول، این کاهش مگاپیکسل احتمالاً به‌عنوان یک حرکت رو‌به‌عقب تشخیص داده می‌شود، اما S22 اولترا به‌خاطر استفاده از سنسور بزرگ‌تر از تکنیک ادغام پیکسل استفاده می‌کرد. حالا S23 اولترا می‌تواند واقعاً تصاویر 10 مگاپیکسلی ارائه کند. اگر خوش‌شانس باشیم، دوربین سلفی این گوشی پیکسل‌های بزرگ‌تری خواهد داشت تا دقیق‌تر نور را گردآوری کند و کمتر به ادغام پیکسل نیاز داشته باشد.
 
دوربین سلفی S23 اولترا همچنین احتمالاً از فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و از قابلیتی پیشرفته‌تر برای تشخیص لبه سوژه‌ها در حالت پرتره برخوردار خواهد شد.
 
دیگر تغییرات سنسورهای سامسونگ شامل استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی ایزوسل HP2 به‌عنوان سنسور اصلی و 12 مگاپیکسلی IMX564 به‌عنوان سنسور فوق‌عریض خواهد بود. با این تغییرات انتظار می‌رود که دوربین گلکسی S23 اولترا به یکی از بهترین دوربین‌های اکوسیستم اندروید در سال 2023 تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.