رسانه‌های اجتماعی

January 28, 2023
17:23 شنبه، 8ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142706

هم‌بنیان‌گذار توییتر می‌گوید ایلان ماسک فرد مناسبی برای مدیریت شبکه اجتماعی نیست

بیز استون، یکی از بنیان‌گذاران توییتر درمورد احتمال لغو سیاست‌های تعدیل محتوای این شبکه‌ی اجتماعی ابراز نگرانی کرد.
یکی از مؤسسان توییتر طعنه‌های بزرگی به ایلان ماسک زده است. بیز استون در گفت‌وگو با گاردین اعلام کرد ماسک ازنظر او فرد مناسبی برای مدیریت و دراختیار داشتن توییتر نیست.
 
استون یکی از چهار نفری بود که به خارج شدن توییتر از دوران ابتدایی خود کمک کرد. جک دورسی، نوآ گلس و ایوان ویلیامز سایر اعضای این تیم چهار نفره بودند. استون درسال ۲۰۱۱ توییتر را ترک کرد؛ اما سال ۲۰۱۷ دوباره به این شرکت بازگشت تا روی فرهنگ، انرژی و احساسات پلتفرم اجتماعی مذکور کار کند و سپس مشخص شد کار بسیار زیادی روی شیوه‌های تعدیل محتوای توییتر انجام داده است.
 
ازنظر استون، انتشار سخنان نفرت‌پراکنانه در توییتر، موضوع بسیار حساسی است و بنابراین زمانی‌که ماسک تیم بخش امنیت و تعدیل محتوا را لغو و امکان فعالیت شخصیت‌های راست‌گرای افراطی، پخش‌کنندگان اطلاعات نادرست و همچنین نئونازی‌ها را دوباره فراهم کرده، توییتر قطعاً با شوک بزرگی مواجه می‌شود. استون به گاردین گفت:
 
ما پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌ی امنیت و تعدیل محتوا انجام داده‌ایم و اکنون همه‌ی تلاش‌ها از بین رفته‌اند.
– استون
گیزمودو می‌گوید، ایلان ماسک به‌طور مستقیم به کارکنان توییتر دستور داده است حساب کاربری یک فعال چپ را مسدود کنند. چاد لودر، محقق شناخته‌شده‌ی ضد فاشیست است که موضوعات مرتبط با راست افراطی را پوشش داده و به‌خصوص در تحقیق شورش ۶ ژانویه که منجر به دستگیری یکی از اعضای گروه راست افراطی شد، تأثیر زیادی داشت. گفته می‌شود که اندی انگو یک تحریک‌کننده‌ی جناح راست، به‌طور مستقیم از ماسک خواسته بود حساب لودر را حذف کند.
 
استون همچنین از ماسک به‌دلیل ممنوع کردن سخنرانی‌هایی که آن‌ها را دوست ندارد انتقاد کرد. مدیرعامل کنونی توییتر برای مدت کوتاهی برخی خبرنگاران و همچنین حسابی را که از اطلاعات عمومی برای ردیابی هواپیمای اختصاصی او استفاده می‌کند، ممنوع کرد؛ اما این حساب با تغییری اجباری به‌طور ۲۴ ساعته آنلاین است.
 
استون به گاردین گفت باید با چیزهایی که آن‌ها را دوست ندارید یا با بودنشان موافق نیستید خوب برخورد کنید. او همچنین در مورد اینکه ماسک چگونه با روزنامه‌نگاری ساختگی و هدفمند خود، اسنادی علیه برخی افراد به‌اشتراک گذاشته، انتقادهایی را مطرح کرده است. دورسی از ماسک درخواست کرد همه‌ی پرونده‌ها را دراختیار عموم قرار دهد تا بتوانند نظر آن‌ها را دریافت کنند.
 
دورسی یکی از حامیان بزرگ ماسک برای خرید توییتر بود. او قبلاً درمورد اینکه ماسک چگونه می‌تواند سایت را از حالت شرکتی دور کند و آن را به سمت پلتفرم غیرمتمرکز سوق دهد، صحبت کرده است. مالک توییتر بار دیگر از دورسی درخواست کرد صدای او باشد و کارهای خوب و بدش را اعلام کند. دورسی در پاسخ به این درخواست به ماسک گفت به او اعتماد دارد؛ درحالی‌که مدیرعامل کنونی توییتر از زمان تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی، از بسیاری از مدیران دورسی مانند یونل راث، مدیر سابق بخش امنیت این شبکه‌ی اجتماعی انتقاد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.