سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 29, 2023
11:19 یکشنبه، 9ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142713

مایکروسافت درحال توسعه یک رابط کاربری مدرن برای فایل اکسپلورر ویندوز 11 است

طبق تصویر ارائه‌شده، فایل اکسپلورر جدید دارای یک هدر بازطراحی‌شده و جستجو و دکمه Home جدیدی خواهد بود.
طبق گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً مایکروسافت درحال کار روی یک به‌روزرسانی بزرگ برای File Explorer ویندوز 11 است که رابط کاربری و ویژگی‌های آن را بهبود می‌بخشد. با این به‌روزرسانی، رابط کاربری «فایل اکسپلورر» برای مطابقت بیشتر با ویندوز 11، طراحی مدرنی دریافت خواهد کرد و شامل ویژگی‌هایی برای ادغام بیشتر مایکروسافت 365 و OneDrive خواهد بود.
 
طبق تصاویر ارائه‌شده، فایل اکسپلورر ویندوز 11 در این به‌روزرسانی جدید دارای یک هدر بازطراحی‌شده و جستجو و دکمه Home جدیدی خواهد بود. صفحه اصلی File Explorer همچنین شامل اسنادی از مایکروسافت 365 می‌شود که کاربران ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند.
 
فایل اکسپلورر جدید ویندوز 11
تغییرات رابط کاربری ظریف و ماهرانه هستند و با دکمه‌های گرد و عناصر لمسی‌تر، مطابقت بیشتری با طراحی کلی ویندوز 11 دارد. مایکروسافت که پس از ویندوز 8 توجه زیادی به فایل اکسپلورر نداشته، در چند وقت گذشته، تغییرات زیادی را برای آن آزمایش کرده است. در مهرماه امسال، تب‌ها سرانجام به File Explorer ویندوز ‌11 اضافه شدند و چند هفته قبل در گزارش دیگری به تغییرات بزرگ برای فایل اکسپلورر اشاره شده بود.
 
علاوه‌براین، مایکروسافت ظاهراً درحال کار روی یک گالری جدید برای File Explorer است تا پیش‌نمایش عکس‌ها به‌صورت بزرگتری نمایش داده شود. همچنین گفته شده است که ردموندی‌ها می‌خواهند یک ویژگی برچسب‌گذاری فایل به ویندوز اضافه کنند، درست مانند برنامه Finder که می‌توان با کمک آن در macOS فایل‌ها را برچسب‌گذاری و سازماندهی کرد.
 
هرچند مایکروسافت رسماً این تغییرات را برای فایل اکپسلورر تأیید نکرده، اما بخش‌هایی از کد مربوط به این تغییرات در بیلدهای آزمایش اخیر ویندوز ‌11 مشاهده شده‌اند. هرچند مایکروسافت ممکن است هیچ‌وقت ویژگی‌های درحال آزمایش خود برای ویندوز 11 را منتشر نکند، اما شایعه شده است که این تغییرات تا پایان سال 2023 برای File Explorer ارائه خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.