تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 26, 2023
14:13 یکشنبه، 7ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143442

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به یک میلیارد دلار رسید

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: آماری که تاکنون از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری داریم نزدیک به یک میلیارد دلار است و برآورد می‌شود رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته باشیم.
 
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز گذشته در جمع خبرنگاران در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: این میزان صادرات با وجود همه محدودیت‌های موجود اتفاق افتاده است.
 
وی با بیان اینکه آمار صادرات برای دو بخش شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات دانش‌بنیان متفاوت است، اظهار کرد: آماری که تاکنون از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری داریم نزدیک به یک میلیارد دلار است و آمار دقیق محصولات دانش‌بنیان با اطلسی که در حال تهیه آن هستیم مشخص می‌شود.
 
دهقانی فیروزآبادی همچنین از دو برابر شدن تعداد شرکت‌هایی که امسال دانش‌بنیان شدند، خبر داد و گفت: نزدیک به ‌هزار و ۶۰۰ شرکت در سال جاری به عنوان دانش‌بنیان ثبت شدند درحالی‌که پارسال این تعداد بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ شرکت بود.
 
وی با بیان اینکه هنوز تا هدف‌گذاری که رهبر معظم انقلاب داشته‌اند فاصله داریم، افزود: با حدود هشت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ظرفیت عظیمی وجود دارد که اگر مدیریت و به زنجیره ارزش واقعی متصل شوند می‌توانند حرکت بزرگی ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به اینکه امسال سال شروع توجه واقعی به دانش‌بنیان‌ها به عنوان یکی از کلیدهای اصلی حل مساله در کشور بود، اظهار کرد: تا ۱۰ سال آینده توجه جدی به اقتصاد دانش‌بنیان را به ویژه در برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت.
 
دهقانی‌فیروزآبادی با تاکید بر اینکه امسال اتفاق‌های خوبی در این عرصه در کشور افتاد، گفت: بزرگ‌ترین اتفاق، تصویب قانون جهش تولید بود که همه آیین‌نامه‌های آن تصویب شده و اگر ۱۰ سال به‌طور قوی و محکم اجرا شود بخش قابل توجهی از اقتصاد ما دانش‌بنیان می‌شود. وی اضافه کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد حمایت‌های معنوی و مادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طرح‌های مبتنی بر نیازهای واقعی کشور است تا به زنجیره ارزش بالادست متصل شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.