5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

فناوری

February 28, 2023
10:17 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143529

با MWC2023/ ردهت و سامسونگ به دنبال کمک به اپراتورها برای مقابله با افزایش سرعت vRAN هستند!

ICTna.ir – همزمان با شروع استقرار تجاری vRAN، متخصص نرم افزار منبع باز Red Hat با سامسونگ روی راه حل جدیدی کار می کند تا به شرکت های مخابراتی کمک کند زیرساخت مجازی خود را مقیاس پذیر کنند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پیشنهاد جدید هنوز در دست ساخت است و به نظر می رسد هنوز نام رسمی نداشته باشد. با این حال، از آنجایی که اعلامیه‌های vRAN در کنگره جهانی موبایل (MWC) توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به نظر می‌رسد ردهت و سامسونگ تصمیم گرفته‌اند که در روز اول نمایشگاه امسال، از همکاری خود را رونمایی کنند.
 
Red-Hat-Composite-Logo-620x285.jpg
 
آنها گفتند راه حل جدید آنها نوید ارائه قابلیت های اتوماسیون و یکپارچه سازی پیشرفته را می دهد که باید پیچیدگی را کاهش دهد و خطرات عملیاتی و استقرار را کاهش دهد زیرا اپراتورها ده ها هزار سایت vRAN را راه اندازی می کنند. نتیجه مورد نظر یک شبکه vRAN قابل اعتمادتر است که می تواند مقیاس پذیر عمل کند و بازگشت سرمایه (ROI) سریعتری را برای تلکوها ارائه دهد.
 
سامسونگ با استفاده از مجموعه فناوری‌های منبع باز و پیشرو در ردهت، به اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات کمک می‌کند تا مرز بعدی نوآوری vRAN را برطرف کنند. کیچول لی، معاون و رئیس بخش تحقیق و توسعه سیستم S/W تجارت شبکه، سامسونگ الکترونیکس در این زمینه گفت: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با Red Hat برای ارائه یک لایه اساسی از سازگاری، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری برای استقرار شبکه های رادیویی فایوجی برای اپراتورهای جهانی هستیم.  از آنجایی که همه صنایع به تحول 5G ادامه می‌دهند، ما آموخته‌ایم که هیچ وندوری به تنهایی نمی‌تواند تقاضا برای فناوری‌های RAN را برآورده کند. Honoré LaBourdette، معاون مخابرات، رسانه، سرگرمی و اکوسیستم لبه در Red Hat هم در این زمینه افزود: با گسترش همکاری خود با سامسونگ، پیشگام در بازار جهانی vRAN، ما می توانیم ارائه دهندگان خدمات را با مقیاس و کارایی لازم برای هر شبکه رادیویی مشخصی مجهز کنیم.
 
رد هت و سامسونگ قصد دارند در نیمه دوم سال جاری یک مدل مفهومی را به نمایش بگذارند که این مسیر هم نشان می‌دهد که این راه‌حل بسیار در مراحل اولیه توسعه است.
 
علاوه بر همکاری Red Hat، غول الکترونیک کره ای نسخه بعدی نرم افزار vRAN خود، vRAN 3.0 را نیز اعلام عمومی کرده است . این شرکت همچنین سامسونگ کلاد اورکستریتور (SCO) خود را برای پشتیبانی از اتوماسیون استقرار vRAN در محیط های ابری خصوصی و عمومی به روز کرده است.
 
در حرکتی مشابه، نوکیا روز یکشنبه مجموعه‌ای از محصولات و خدمات را که برای کمک به اپراتورها طراحی شده‌اند تا به معماری شبکه مجازی‌شده مهاجرت کنند، رونمایی کرد. این راهکار صرف نظر از خصوصی بودن، ترکیبی یا عمومی بودن فضای ابری می باشد.
 
در همین حال، اینتل فعالیت های vRAN خود را برجسته می کند و روز دوشنبه یک چیپست جدید با سرعت یکپارچه را رونمایی می کند. اینتل یک رقیب مستقیم vRAN برای سامسونگ نیست، اما اعلامیه آن نشان می‌دهد که موضوع vRAN در MWC امسال چقدر داغ است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.