اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

February 28, 2023
11:11 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143537

/باMWC2023/ انجمن جهانی تلفن همراه برندگان جایزه رئیس 2023 را اعلام کرد!

ICTna.ir – جایزه امسال به کسانی که درگیر دیجیتال هستند و شکاف استفاده از اتصال را کم کرده اند،  اعطا شد. 
 
 به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) GSMA اعلام کرد که جایزه رئیس GSMA امسال توسط چهار برنده به صورت مشترک اهدا می شود، که هر یک از آنها در تلاش خود برای ایجاد گنجاندن دیجیتال و پر کردن شکاف استفاده از اتصال فراتر رفته اند:
 
دورین بوگدان مارتین، مدیر اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)؛ پائولا اینگابیره وزیر جمهوری رواندا؛ ماپولا بودیبه، مدیرعامل MTN رواندا و دایان کاروسیس، مدیر عامل بانک کیگالی، شب گذشته طی مراسم ویژه ای که برای شروع MWC بارسلونا امسال برگزار شده بود، معرفی شدند.
 
Fp9zmhDXoAIl9Jy.jpg
 
جایزه رئیس GSMA سالانه دستاوردهای برجسته افراد یا سازمان‌ها از سراسر صنعت موبایل را به رسمیت می‌شناسد. این جایزه که در سال 1996 تأسیس شد، از کسانی که مسئول پیشرفت های فناوری هستند که آینده ارتباطات سیار را در سراسر جهان شکل می دهند، تجلیل می کند. جایزه امسال اهمیت همکاری بین سازمان‌ها، دولت‌ها و صنعت را در پیشبرد گنجاندن دیجیتال و اطمینان از اینکه می‌توانیم شکاف استفاده از پهنای باند را ببندیم، به رسمیت می‌شناسد.
 
خوزه ماریا آلوارز-پالته لوپز، رئیس GSMA در این زمینه در سخنانی گفت: زمان آن رسیده است که تلاش هماهنگ‌تری برای ایجاد اتصال به میلیاردها نفری که هنوز قادر به استفاده از پهنای باند یا به حداکثر رساندن خدمات دیجیتال در سراسر جهان نیستند، انجام دهیم. پر کردن این شکاف ها نه تنها اقتصاد را تقویت می کند، بلکه ثابت شده است که تحرک اجتماعی را بهبود می بخشد و در نهایت زندگی را متحول می کند. هر یک از برندگان جایزه رئیس GSMA 2023 به دلیل کار شگفت‌انگیزشان در این زمینه انتخاب شدند و راه را در کاهش شکاف دیجیتال و شکاف استفاده از پهنای باند پیشرو کردند. آنها واقعاً تجسم قدرت کاری هستند که وقتی سازمان‌ها و دولت‌ها به طور یکسان گرد هم می‌آیند، انجام می‌شود، و امیدواریم که کار آنها الهام بخش دیگر ذینفعان صنعت باشد تا از آن پیروی کنند.
 
Doreen Bogdan-Martin برای ایجاد Partner2Connect (P2C) این جایزه را دریافت کرد. P2C یک پلت فرم رهبری جهانی است که سهامداران را از سراسر اکوسیستم دیجیتال گرد هم می آورد تا مشارکت ها را تسهیل کند و از منابعی با هدف گسترش گنجاندن دیجیتال استفاده کند.
 
P2C با همکاری دفتر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در فناوری در سپتامبر 2021 راه‌اندازی شد. تاکنون بیش از 500 تعهد از دولت‌ها، صنعت و سازمان‌های بین‌المللی در 111 کشور ارائه شده است که نشان‌دهنده مجموع ارزش مالی تخمینی است. بیش از 28 میلیارد دلار ابتکارات ایجاد شده از طریق P2C تأثیر فوری بر پذیرش فناوری های دیجیتال توسط مردم، تقویت اکوسیستم های دیجیتال و تشویق سرمایه گذاری در تحول دیجیتال داشت.
 
وزیر پائولا اینگابیر به دلیل نقشش در تعهدات P2C که از طرف دولت جمهوری رواندا انجام شده بود، این جایزه را دریافت کرد.
 
وی نیروی محرکه پشت تعهدات اعلام شده توسط دولت جمهوری رواندا برای کاهش شکاف استفاده از پهنای باند، به عنوان بخشی از تعهدات P2C بود. به لطف دیدگاههای او، رواندا متعهد شد که با سرمایه‌گذاری در توانمندسازهای دیجیتال کلیدی، با تمرکز بر مناطق و گروه‌هایی که خدمات کمتری دارند، دسترسی دیجیتال و شمول را افزایش دهد. این شامل وعده ارائه گوشی هوشمند به یک میلیون خانوار دیگر محروم تا سال 2030، حمایت از برنامه های تامین مالی دستگاه های هوشمند ملی و راه اندازی یک طرح دسترسی اتصال محلی با هدف قرار دادن ادارات دولتی، مدارس، بیمارستان ها و بازارهای غیرمرتبط بود.
 
ماپولا بودیبه (مدیر عامل MTN رواندا) و دایان کاروسیس (مدیرعامل بانک کیگالی)، دو برنده نهایی دیگر امسال، به دلیل تعهدشان به اتصال غیرمتصل و افزایش دسترسی به خدمات مالی دیجیتال از طریق تامین مالی دستگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
تحت رهبری خانم Bodibe و خانم Karusis، ام تی ان رواندا و بانک کیگالی برای راه‌اندازی Macye Macye، یک برنامه تامین مالی دستگاهی که توسط بانک کیگالی تامین می‌شود، شریک شدند و به مشتریان MTN رواندا اجازه می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را به صورت اعتباری از MTN خریداری کنند. 
 
این برنامه بخشی از ابتکار #ConnectRwanda است که MTN رواندا با همکاری وزارت ICT رواندا راه اندازی کرد. این ابتکار برای تغییر این واقعیت ایجاد شد که تقریباً 75٪ از جمعیت رواندا صاحب گوشی هوشمند نیستند. تا به امروز 26599 دستگاه در اختیار ذینفعان قرار گرفته است که سیم کارت MTN را با 1 گیگابایت اینترنت رایگان در ماه برای سه ماه اول و همچنین آموزش مهارت های دیجیتال پایه از طریق برنامه سفیران دیجیتال MTN دریافت می کنند.
 
جایزه رئیس بخشی از جوایز جهانی موبایل (GLOMO) است که هر سال در MWC بارسلون برگزار می شود. مراسم کامل امسال در روز سه شنبه 28 فوریه از ساعت 6 تا 7 بعد از ظهر (CET) در سالن شهر صنعت برگزار می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.