تلفن همراه

گوشی

February 28, 2023
14:00 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143552

ردمی از فناوری شارژ 300 واتی رونمایی کرد؛ شارژ کامل باتری تنها در 5 دقیقه!

ردمی با انتشار یک ویدیو، از فناوری شارژ جدید خود رونمایی کرده که می‌تواند در زمان 5 دقیقه، یک باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی را شارژ کند.
 
 
شرکت‌ها با فناوری‌های جدید می‌خواهند زمان شارژ گوشی‌ها کوتاه و کوتاه‌تر شود. حالا ردمی، زیرمجموعه شیائومی، از سریع‌ترین فناوری در این زمینه رونمایی کرده است: فناوری شارژ 300 واتی! با این تکنولوژی می‌توان باتری یک گوشی هوشمند را در زمان 5 دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد.
 
شارژ گوشی تنها در 5 دقیقه با فناوری 300 واتی ردمی
ردمی برای تست فناوری جدیدش از نسخه مخصوص گوشی ردمی نوت 12 دیسکاوری با باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که درحقیقت ظرفیت باتری‌اش نسبت به مدل استاندارد، 200 میلی‌آمپرساعت کمتر است.
 
همان‌طور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، 50 درصد ظرفیت باتری این دستگاه در مدت‌زمان تنها 2 دقیقه و 10 ثانیه شارژ می‌شود و شارژ کامل آن تنها به 5 دقیقه زمان نیاز دارد.
 
اگرچه ردمی از این فناوری به‌عنوان فناوری شارژ 300 واتی رونمایی کرده است، اما در ویدیو با حداکثر سرعت شارژ 290 وات روبه‌رو هستیم و البته همین سرعت هم متغیر است. درحقیقت 300 وات در حالت تئوری بالاترین سرعت محسوب می‌شود و باتری می‌تواند با چنین سرعتی شارژ شود، اما در واقعیت بنابر مسائل امنیتی، با سرعت کمی پایین‌تر مواجه می‌شویم.
 
آداپتور مورد استفاده برای شارژ این دستگاه از فناوری GaN دوگانه استفاده می‌کند و دارای بیش از 50 محافظ امنیتی است. با وجود فناوری شارژ 300 واتی و این محافظ‌ها، باز هم شارژر اندازه نسبتاً کوچکی دارد.
 
درحال‌حاضر ردمی نگفته است که این فناوری چه زمانی به‌صورت تجاری عرضه می‌شود و چه زمانی یک گوشی هوشمند با این سرعت شارژ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هم‌اکنون برخی پرچمدارهای چینی از سرعت شارژ 120 و حتی 150 وات پشتیبانی می‌کنند که این سرعت‌ها هم قابل‌توجه هستند و می‌توانند در کمتر از 30 دقیقه، یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی را شارژ کنند.
 
پیش از اینکه ردمی از فناوری شارژ جدید خود رونمایی کند، ریلمی با سرعت شارژ 240 واتی رکوردشکنی کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.