سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 28, 2023
14:41 سه شنبه، 9ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143557

با MWC2023/ مدیرعامل کوالکام: مودم 5G اپل زودتر از انتظار معرفی می‌شود

مدیرعامل کوالکام مدعی شده است که اپل در سال 2024 از مودم‌های 5G اختصاصی‌اش استفاده می‌کند.
 
 
مدت‌هاست می‌دانیم اپل روی مودم 5G اختصاصی‌اش کار می‌کند تا از آن در آیفون‌ها و آیپدها استفاده کند، بااین‌حال درباره زمان معرفی و استفاده از آن اختلاف‌نظر وجود دارد. اما حالا مدیرعامل کوالکام مدعی شده است که آیفون‌ها در سال 2024 به مودم 5G اپل مجهز می‌شوند.
 
اگر گفته «کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام، درست باشد، سری آیفون 15 آخرین گوشی‌های اپل با مودم 5G کوالکام خواهد بود و پس از آن کاربران با مودم خود کوپرتینویی‌ها در آیفون‌ها روبه‌رو می‌شوند.
 
کوالکام انتظار دارد مودم 5G اپل سال 2024 از راه برسد
آمون در کنگره جهانی موبایل 2023 در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مودم 5G اپل گفت احتمالاً به‌زودی چنین تراشه‌ای معرفی می‌شود:
 
«انتظار داریم اپل در سال 2024 به سراغ مودم‌های خودش برود، اما اگر به ما نیازی داشته باشد، می‌داند ما را کجا پیدا کند.»
 
کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام
 
کوالکام در گذشته به سهامدارانش گفته بود که تنها 20 درصد مودم‌های آیفون‌های 2023 را تولید خواهد کرد، اما بعداً حرفش را تغییر داد و اعلام کرد که بخش بزرگی از مودم‌های گوشی‌های اپل را تولید می‌کند.
 
اپل زمانی که در سال 2019 کسب‌وکار مودم اینتل را خرید، شروع به سرمایه‌گذاری روی چیپست‌های 5G اختصاصی‌اش کرد. اپل با این کار وابستگی‌اش به شرکت‌های دیگر را کاهش می‌دهد و همچنین می‌تواند مودم‌های 5G متنوع با قابلیت‌های متفاوت برای محصولات مختلف توسعه دهد.
 
برای مثال، مودم‌های 5G آیفون‌ها می‌توانند روی کیفیت تماس‌ها تمرکز داشته باشند، درحالی‌که برای آیپدها سرعت انتقال دیتا در اولویت باشد.
 
با وجود تمام این گفته‌ها، هنوز نمی‌دانیم اپل چه زمانی به سراغ مودم‌های 5G اختصاصی‌اش می‌رود و خرید مودم از کوالکام را متوقف می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.