تبلت

تلفن همراه

March 1, 2023
15:40 چهارشنبه، 10ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143593

آیپد پرو 2024 احتمالاً به‌خاطر استفاده از پنل OLED، افزایش قیمت چشمگیری خواهد داشت

اپل می‌خواهد برای آیپد پرو 2024 به سراغ پنل OLED برود که ظاهراً نسبت به نسل کنونی، 2 تا 3 برابر قیمت بالاتری دارد.
 
 
مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره تجهیز آیپد پرو به نمایشگر OLED هستیم. اما حالا گزارش جدیدی مدعی شده است که با این کار، قیمت تبلت‌های اپل در سال 2024 افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.
 
انتظار می‌رود اپل سال آینده میلادی از آیپد پرو 11.1 و 13 اینچی با پنل OLED به‌جای LCD رونمایی کند و طبق گزارشی که از سوی The Elec منتشر شده است، ظاهراً همین پنل بخش بزرگی از هزینه‌های ساخت آن‌ها را شامل می‌شود.
 
آیپد پرو مجهز به پنل OLED سال 2024 از راه می‌رسد
ظاهراً اپل درحال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی دیسپلی برای تأمین نمایشگر مورد استفاده در آیپدهای جدید است. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند در این پنل‌ها از چیدمان دوپشته استفاده کنند که شامل دو لایه انتشار نور می‌شود و میزان روشنایی را دو‌برابر و عمر پنل را چهار‌برابر می‌کند. درحال‌حاضر تمام آیفون‌ها از نمایشگرهای تک‌پشته استفاده می‌کنند.
 
در کنار تغییر ساختار، اپل ظاهراً می‌خواهد از فناوری LTPO استفاده کند تا مصرف انرژی کاهش یابد. درنهایت هم به‌نظر می‌رسد باید منتظر یک ساختار هیبریدی OLED باشیم که زیرلایه‌های شیشه‌ای سخت OLED را با لایه‌ای نازک از OLED انعطاف‌پذیر ترکیب می‌کند و منجر به تولید یک پنل باریک‌تر می‌شود.
 
 
طبق گزارش The Elec، هزینه پنل‌های 10 اینچی OLED کنونی در محدوده 100 تا 150 دلار قرار دارد، درحالی‌که برای پنل‌های 11.1 و 13 اینچی نسل بعدی آیپد پرو، این هزینه به‌ترتیب برابر 270 و 350 دلار خواهد بود.
 
به‌نظر می‌رسد اپل حداقل بخشی از این هزینه را روی دوش کاربر می‌گذارد که نتیجه‌اش افزایش چشمگیر هزینه خرید این تبلت‌ها خواهد بود. درحال‌حاضر آیپد پرو 11 اینچی قیمت پایه 799 دلاری دارد و مدل 12.9 اینچی با حداقل قیمت 1099 دلار به فروش می‌رسد. احتمالاً قیمت نسل بعدی آن‌ها حداقل 100 دلار افزایش می‌یابد؛ هرچند استفاده از تراشه پیشرفته‌تر و فناوری‌های جدید می‌تواند افزایش قیمت را بیشتر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.