سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 1, 2023
18:39 چهارشنبه، 10ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143607

هفدهمین سال صدرنشینی سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون

براساس جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی اومدیا (Omdia) شرکت سامسونگ در سال 2022 برای هفدهمین سال متوالی مقام نخست برترین تولید‌کننده بازار جهانی تلویزیون را کسب کرد. 
 
IMG20230228WA0008.jpg
 
ادامه برتری سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون را بیش از هر چیز می‌توان به تعهد و تلاش‌های این شرکت برای ارائه محصولاتی با تجربه‌ای ممتاز و طراحی کاربر محور مرتبط دانست. 
 
توجه ویژه سامسونگ به محصولات سری ممتازی مثل Neo QLED این فرصت را برای این شرکت فراهم کرده تا برای 17 سال متوالی به پیشروی خود در بازار جهانی تلویزیون ادامه دهد. میزان فروش تلویزیون‌های سری QLED و Neo QLED سامسونگ در سال 2022 به رقم قابل توجه 9.65 میلیون دستگاه رسید که مجموع فروش این سری از تلویزیون‌ها را از زمان عرضه آنها در سال 2017 به حدود 35 میلیون دستگاه می‌رساند. در بخش تلویزیون‌های بالای 75 و 80 اینچ که با نام فوق بزرگ (ultra-large) دسته بندی می‌شود، سامسونگ به ترتیب با 36.1 و 42.9 درصد، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است. در دسته تلویزیون‌های پرمیوم با ارزش بیش از 2500 دلار، سامسونگ رتبه نخست بازار را از نظر درآمدی با 48.6 درصد در اختیار دارد. 
 
چئولگی کیم، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ در مورد گزارش جدید موسسه اومدیا می‌گوید: «پیشروی 17 ساله سامسونگ در این صنعت بیش از هر چیز مدیون وفاداری و اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات ماست. برای ادامه این پیشروی ما همچنان به ارائه محصولاتی که فراتر از کیفیت تصویر به خلق تجربه‌ای رضایت‌بخش کمک کند، ادامه خواهیم داد». 
رهبری سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون و ادامه آن برای 17 سال متوالی، تاییدی بر تعهد و کوشش این شرکت برای ارائه پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین محصولات با طراحی‌ مورد نظر مصرف‌کنندگان و تجربه‌ کاربری ارتقا یافته است.  
 
شروع این پیشروی با عرضه تلویزیون‌های سری Bordeaux در سال 2006 رخ داد، جایی که تلویزیون‌های LCD با طراحی خاص و وزنی سبک ارائه شد. در پایان این سال برای اولین بار شرکت سامسونگ، رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون را کسب کرد. ارائه اولین تلویزیون LED در سال 2009 و نخستین تلویزیون هوشمند در سال 2011 موجب شد تا ضمن حفظ جایگاه برتر سامسونگ در بازار جهانی، محصولاتی با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها به کاربران ارائه شود.  
 
مسیر سامسونگ برای ارائه محصولاتی با جدیدترین فناوری‌ها و نوآوری در کیفیت تصویر ادامه داشت تا اینکه در سال 2017 برای نخستین بار از تلویزیون‌های سری QLED رونمایی شد. این تلویزیون‌ها با فناوری کوانتوم‌دات ساخته شدند تا اولین دستگاه‌هایی باشند که از حجم رنگ ۱۰۰ درصدی پشتیبانی می‌کنند. نوآوری‌های  گسترده سری QLED باعث شد تا سامسونگ اصطلاح «نمایشگر نسل بعدی» را برای این تلویزیون‌ها به کار ببرد.  
 
در سال 2018 سری پیشروی QLED 8K روانه بازار شد و پس از آن در سال 2021 دو سری جدید Neo QLED با فناوری Quantum Mini LED و تلویزیون‌های MICRO LED عرضه شدند. مجموعه جدید تلویزیون‌های سامسونگ با اتکا به فناوری‌های پیشرفته خود، استانداردهای کیفیت تصویر تلویزیون را بازتعریف کرد. 
سامسونگ در ارائه سری‌های متنوع و جدید تلویزیون هم نقشی پیشرو در بازار ایفا کرده و سری Lifestyle را عرضه کرده است. شروع این سری با طراحی منحصربه‌فرد تلویزیون‌های The Serif در سال 2016 همراه بود و پس از آن به منظور ارتقای تجربه کاربری، دستگاه‌های متنوعی در سری‌های The Frame، The Sero، The Terrace، The Premiere و The Freestyle طراحی و عرضه شد. 
 
تعهد سامسونگ به نوآوری در سال 2023 با توسعه فناوری‌های طراحی شده براساس نیازهای کاربران ادامه یافت. از جمله این فناوری‌های توسعه‌یافته راهکار SmartThings است که با یکپارچه‌سازی و امکان اتصال چندین دستگاه، این فرصت را برای کاربران فراهم می‌کند تا تجربیات شخصی‌سازی ‌شده خود را خلق کرده و نیازهای منحصربه‌فرد خود را برطرف کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.