سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 11, 2023
18:37 شنبه، 20ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143850

مایکروسافت: GPT-4 هفته آینده با قابلیت‌های ویدیویی عرضه می‌شود

مایکروسافت فناوری هوش مصنوعی GPT-4 را هفته آینده عرضه می‌کند که با وجود آن، روند جستجو و نمایش اطلاعات بینگ بسیار سریع‌تر خواهد شد.
 
 
نسخه جدید بینگ که ماه گذشته معرفی شد، از ChatGPT و GPT 3.5 پشتیبانی می‌کند که بسیاری از کاربران از کندی آن‌ها در تولید و نمایش نتایج شکایت کرده‌اند. با این حال، مایکروسافت قصد دارد فناوری هوش مصنوعی GPT-4 را هفته آینده عرضه کند که با وجود آن، روند جستجو و نمایش اطلاعات بینگ بسیار سریع‌تر خواهد شد.
 
«آندریاس براون»، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان در رویدادی با عنوان AI in Focus – Digital Kickoff گفت:
 
«ما هفته آینده GPT-4 را معرفی خواهیم کرد. در این فناوری مدل‌های چندوجهی خواهیم داشت که امکانات کاملاً متفاوتی را ارائه می‌کند، به عنوان مثال ویدئو.»
 
قابلیت‌های GPT-4
در حال حاضر، رویکرد هوش مصنوعی OpenAI به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق ورودی‌های متنی با آن تعامل داشته باشند. اما اکنون که گفته شده GPT-4 دارای قابلیت‌های چندوجهی خواهد بود، کاربران در حالت ایده‌آل باید بتوانند از طریق حالت‌های مختلفی مانند متن، تصاویر و صداها نیز با آن تعامل داشته باشند.
 
این اولین باری نیست که در مورد GPT-4 و توانایی آن در تولید ویدیو گزارشی منتشر می‌شود. ماه گذشته نیز گفته شده بود که OpenAI در حال کار روی یک برنامه موبایل ChatGPT است که از فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این اپلیکیشن موبایل، امکان ساخت ویدیو با کمک هوش مصنوعی است.
 
علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می‌دهد تا با کمک هوش مصنوعی ویدیو بسازند، GPT-4 بسیار سریع‌تر از GPT 3.5 به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهد. GPT‌-4 همچنین بیشتر شبیه انسان خواهد بود و پاسخ‌هایی را ایجاد می‌کند که انگار توسط یک انسان نوشته شده‌اند.
 
با این حال، براون به‌طور خاص به بینگ چت و زمانی که قابلیت‌های GPT-4 به آن اضافه می‌شوند، اشاره نکرد. اما با توجه به این واقعیت که مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، می‌توان انتظار داشت که GPT-4 و تمام تغییرات آن در آینده نزدیک به موتور جستجو بینگ اضافه شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.