فناوری اطلاعات

March 15, 2023
13:28 چهارشنبه، 24ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143940

نسخه جدید GPT متن را به ویدئو تبدیل می کند

به گفته آندرئاس براون مدیر ارشد فناوری شاخه مایکروسافت در آلمان در نسخه جدید هوش مصنوعی جی پی تی-۴ متعلق به «اوپن آ. آی» به کاربران اجازه می دهد متن را به ویدئو تبدیل کنند.
 
 
به گزارش بیزینس اینسایدر، مایکروسافت یکی از سرمایه گذاران اصلی«اوپن آ. آی» است و میلیاردها دلار در این شرکت سرازیر می کند.
 
براون همچنین اعلام کرد در روزهای آینده یک نسخه قدرتمندتر هوش مصنوعی اضافه می شود که پایانی بر گمانه زنی ها خواهد بود. او در این باره گفت: ما GPT-4 را ارائه می کنیم که در آن چند مدل چندگانه قابلیت های کاملا متفاوتی مانند ویدئو را ارائه می کنند.
 
در این میان گمانه زنی و هیجان درباره مدل آتی هوش مصنوعی مولد اوپن آ. آی بیشتر شده اما سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی این شرکت در مصاحبه ای گفت: گویی که مردم می خواهند ناامید شوند و احتمالا نیز می شوند.
 
میرا موراتی مدیر ارشد فناوری «اوپن آ. آی» در این باره می گوید: تصور می کنم هیجان کمتر در این باره بهتر است. البته این هیجانات فرصت ها را وسیع تر می کنند.
 
در این میان متا و گوگل از هم اکنون قابلیت های تبدیل متن به ویدئو را در هوش مصنوعی مولد خود گنجانده اند و این امر نشان دهنده گامی روبه جلو برای چت جی پی تی مشهور است که تا به حال بازده های آن فقط کلامی بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.