امنیت

فناوری اطلاعات

March 17, 2023
16:34 جمعه، 26ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143978

وارزن موبایل در آینده کاملا جایگزین کال آو دیوتی موبایل خواهد شد

مایکروسافت انتظار دارد که بازی ندای وظیفه موبایل (Call of Duty Mobile) با عرضه نسخه موبایل بازی وارزون (Warzone) از بین برود. بازی ندای وظیفه موبایل یکی از عناوین بسیار موفق در این پلتفرم است. این بازی در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و توانست بیش از ۶۵۰ میلیون بار دانلود شود. شرکت سازنده این بازی یعنی تنسنت (Tencent) نیز سود بسیار زیادی از عرضه این بازی کرده و نزدیک به یک میلیارد دلار درآمد داشته است.
 
 
طبق چیزی که مایکروسافت گفته، شرکت اکتیویژن (Activision) قصد دارد تا بازی ندای وظیفه موبایل را با بازی وارزون موبایل جایگزین کند. حدود ۶ ماه پیش بود که وارزون موبایل معرفی شد و اعلام شد که توسط ۳ شرکت مختلف در حال ساخته شدن است. بازی ندای وظیفه موبایل توسط استودیوی TiMi ساخته شده که یکی از شرکت‌های جانبی تنسنت است. حال مایکروسافت انتظار دارد تا با عرضه وارزون موبایل، بازی ندای وظیفه موبایل از بین برود.
 
 
 
شرکت CMA اعلام کرده که مایکروسافت باید قسمتی از اکتیویژن بلیزارد یا ندای وظیفه را جدا کند. البته اگر با قرارداد و خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت موافقت شود. با این حال مایکروسافت چندان نسبت به این موضوع مشتاق نیست. به دلیل اینکه هم مجموعه‌ی ندای وظیفه و هم شرکت اکتیویژن بلیزارد به شدت با ارزش هستند. همینطور اینکه اگر یک جدایی اتفاق بیافتد، مایکروسافت به هدف اصلی خود نخواهد رسید.
 
یکی از اهداف مایکروسافت این است که گوگل و اپل را به چالش بکشد. حال اگر جدایی اتفاق بیافتد، قسمت موبایل اکتیویژن بلیزارد خواهد بود و با این اتفاق مایکروسافت به هدف خود نخواهد رسید. به همین دلیل مایکروسافت اصلاً قصد ندارد تا بخشی از اکتیویژن بلیزارد را به کسی واگزار کند. مخصوصاً اینکه عناوین مهمی مثل ندای وظیفه موبایل، وارزون موبایل و دیابلو ایمورتال (Diablo Immortal) را از دست خواهد داد.
 
ماجرای خریده شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بسیار طولانی شده است. این خرید بسیار بزرگ بوده و برتری زیادی را به ایکس‌باکس می‌دهد. به همین دلیل تعادل در بازار به هم ریخته و رقابت نیز یک طرفه می‌شود. به این معنا که هر گیمر نیاز پیدا می‌کند تا یک کنسول ایکس‌باکس با خود داشته باشد.
 
تمرکز اصلی شرکت‌های مختلف روی مجموعه ندای وظیفه است. با وجود اینکه مایکروسافت اعلام کرده که این بازی را انحصاری نخواهد کرد، اگر ندای وظیفه روی گیم‌پس در روز اول عرضه شود، گیم‌پس برتری خاصی پیدا خواهد کرد. همینطور اینکه گیمرها مجبور خواهند شد تا یک کنسول ایکس‌باکس با خود داشته باشند. به همین دلیل به اتمام رساندن این قرارداد برای مایکروسافت بسیار دشوار خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.