امنیت

فناوری اطلاعات

May 10, 2023
12:54 چهارشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145260

اتحادیه اروپا برای امنیت داده های ابری دست به کار شد

آمازون و گوگل و دیگر تهیه کنندگان سرویس ابری غیر اروپایی که خواهان برچسب امنیت سایبری اتحادیه اروپا هستند تا داده های حساس را کنترل کنند، فقط باید با یک شرکت اروپایی همکاری کنند.
 
 
به گزارش رویترز، این بخشی از سندی است که در حقیقت پیش نویس قوانین سختگیرانه تر امنیت سایبری برای شرکت های فناوری بزرگ به حساب می آید.
 
شرکت های بزرگ فناوری اروپا و دیگران که در چنین همکاری مشترکی سهیم هستند، سهم کوچکی دارند و کارمندانی که به داده های اروپا دسترسی می یابند باید بررسی های خاص را پشت سر بگذارند و حتما در یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه ساکن باشند.
 
همچنین طبق سند موجود سرویس ابر رایانشی باید از داخل اتحادیه اروپا راهبری و نگهداری شود. همچنین داده های تمام مشتریان سرویس باید در اتحادیه اروپا فراوری و ذخیره شود.
 
آخرین پیش‌نویس قانون پیشنهادی آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ENISA مربوط به یک طرح صدور گواهینامه اتحادیه اروپا (EUCS) است که امنیت سایبری خدمات ابری را تضمین و شیوه انتخاب فروشنده برای تجارت را برای دولت ها و شرکت های این منطقه تعیین می کند.
 
هرچند الزامات جدید تاکیدی برای رفع نگرانی های اتحادیه اروپا از مداخل کشورهای دیگر است، اما احتمالا انتقادات جدیدی از سوی شرکت های فناوری بزرگ آمریکا به وجود بیاورد که می ترسند از این منطقه بیرون رانده شوند.
 
در بخشی از متن سند آمده است: سرویس های ابر تایید شده فقط با شرکت هایی که در اتحادیه اروپا مستقر هستند باید همکاری کنند. هیچ شرکت خارجی نمی تواند بر تهیه کننده سرویس ابر کنترل داشته باشد تا به این ترتیب ریسک دخالت کشورهای غیراروپایی که مقررات، هنجارها و ارزش های منطقه را نمی شناسند، کاهش یابد.
 
همچنین قوانین سختگیرانه تری برای داده های شخصی و غیر شخصی وضع می شود که حساسیت زیاد و احتمالا تاثیری منفی بر نظم، ایمنی، زندگی یا سلامت یا حتی حفاظت از مالکیت معنوی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.