لبه تکنولوژی

May 17, 2023
12:07 چهارشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145418

تسلا ویدیوی جدیدی از ربات انسان‌نمای خود درحال راه‌رفتن منتشر کرد

ویدیوی ربات انسان‌نمای تسلا برخی از پیشرفت‌های آن ازجمله راه‌رفتن و برداشتن اشیا را نشان می‌دهد.
 
 
 
 
تسلا ویدیوی جدیدی از ربات انسان‌نمای خود منتشر کرده است که آن را درحال راه‌رفتن نشان می‌دهد. همچنین در این ویدیو ربات تسلا می‌تواند از روی میز اشیا را بلند کند و حتی قادر به تشخیص اجسام است.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در جریان جلسه با سهام‌داران این شرکت، ویدیویی جدید از ربات انسان‌نمای تسلا منتشر و ادعا کرد که روز قبل از جلسه این ویدیو ساخته شده است.
 
ربات انسان‌نمای تسلا سال گذشته میلادی در جریان رویداد AI Day تسلا رسماً معرفی شد که در آن زمان این ربات چندان قادر به راه‌رفتن نبود. البته تسلا نمونه نزدیک به تجاری این ربات را در همان رویداد به نمایش گذاشت، اما این ربات راه نمی‌رفت و تنها در جای خود، دستانش را تکان می‌داد. البته پس از مدتی ویدیوی جدیدی از این ربات منتشر شد که آن را درحال راه‌رفتن نشان می‌داد.
 
حالا هم تسلا ویدیوی جدیدی از ربات خود منتشر کرده است که در آن می‌تواند به‌صورت مستقل و بدون نیاز به کمک راه برود؛ البته نباید انتظار سرعت بالایی از این ربات داشته باشید.
 
ویدیوی جدید تسلا برخی از به‌روزرسانی‌های این ربات را نشان می‌دهد؛ ازجمله کنترل گشتاور موتور، کشف و به‌خاطرسپردن محیط، آموزش هوش مصنوعی از طریق انسان برای ردیابی جابه‌جایی‌ها و جابه‌جایی اشیا. در این ویدیو یکی از ربات‌ها اشیا را از ظرفی به ظرف دیگر منتقل می‌کند.
 
پس از نزدیک به 7 ماه از معرفی رسمی، به‌نظر می‌رسد ربات انسان‌نمای تسلا بالاخره درحال تبدیل‌شدن به یک محصول تجاری است؛ بااین‌حال احتمالاً ماه‌ها تا زمان تبدیل‌شدن این ربات به یک محصول تجاری فاصله داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.