باندپهن

May 23, 2023
9:16 سه شنبه، 2ام خردادماه 1402
کد خبر: 145579

زارعیان بر استفاده از خدمات جدید در شبکه مخابراتی کشور تاکید کرد

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران برضرورت افزایش درآمد مخابرات از ارائه خدمات نوین و همکاری گسترده با شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران تاکید کرد و گفت: استفاده از خدمات جدید وسرویس‌های نوین در شبکه مخابراتی کشور فقطم با کمک شرکای تجاری امکان پذیراست. رونمایی از سرویس نظارت تصویری شرکت مخابرات ایران نمونه ای از آن است.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در آئین رونمایی از سرویس نظارت تصویری هوبان ضمن بیان این مطلب افزود: برای شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی در سال ۱۴۰۵ درآمدی معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و باید ۳۵ درصد این مبلغ را از حوزه فناوری‌های نوین به دست بیاوریم. همه ما به اینجا رسیده‌ایم که دوران عرضه سرویس‌های قدیمی با هزینه زیاد رد به افول است.
 
زارعیان با تاکید بر اینکه یک تفکر زمانی مفید است که به عمل تبدیل شود گفت: مطالعاتی که سال ۲۰۲۲ انجام شد نشان داد ۷۸ شرکت تلکامی بزرگ با میلیاردها دلار سرمایه درآمدشان کمتری از ۷ شرکت فناوری مثل گوگل است. همین مسئله ضرورت ورود به دنیای فناوری را افزایش می‌دهد و ما نیز در این مسیر قدم بر می داریم.
 
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با مقایسه سرمایه گذاری شرکت های مخابرات استانی و شرکت های فناوری تاکید کرد: امکانات همه شرکت های حوزه فناوری در ایران از نظر زیرساختی به اندازه استان خراسان رضوی نیست ولی درآمد آنان خیلی بیشتر از این استان هست.
 
وی خاطرنشان کرد: هزینه شرکت های فناوری سه تا چهار درصد هزینه تلکامی ها است و به عبارت دیگر با این هزینه اندک، دارای درآمد بالایی هستند ولی با امکانات کم و دانش زیاد در حوزه فناوری، جایگاه بسیار خوبی در بورس نیز دارند.
 
 
زارعیان بیان کرد: ذهنیت همکاران در شرکت مخابرات ایران را باید به سمت تجاری شدن سوق دهیم، همه استانها نیز می توانند این کار را انجام دهند و با شرکت های فعال در این خصوص همکاری مشترک داشته باشند.
 
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، تشریح کرد: پیش بینی ما این است که مصرف ترافیک ما با تولید محتوی خوب می تواند دو برابر شود و در حوزه عمده فروشی نیز دو قرارداد امضا کرده ایم تا سرویس های FTTH و ADSL را به فروش برسانیم که این موضوع می تواند رویکرد خوبی در حوزه تجاری باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.