امنیت

فناوری اطلاعات

May 23, 2023
14:40 سه شنبه، 2ام خردادماه 1402
کد خبر: 145602

هشدار جدی درباره خطر حمله هکرها به «روتر وای فای»

اگر روترهای وای فای خانگی، از نظر امنیتی و حریم خصوصی به درستی تنظیم نشده باشند، هکرها می‌توانند به آن‌ها حمله کنند.
 
 
 
به گزارش روزنامه سان، وریزن کمپانی ارائه دهنده خدمات وای فای(Wi-Fi) و  اینترنت در وب سایت خودتوصیه‌ کرد که که اکثر افراد دارای روتر Wi-Fi می توانند با تغییر رمز مودم روتر وای فای خود از یک اشتباه پر هزینه جلوگیری کنند. اگر یک مجرم سایبری به یک شبکه Wi-Fi حمله کند، می تواند از آن برای انتشار بدافزار یا حتی سرقت اطلاعات استفاده کند.
 
اگرچه روتر Wi-Fi شما باید دارای سطح مشخصی از تنظیمات امنیتی حریم خصوصی باشد که به طور پیش‌فرض روشن می‌شود، اما می‌توانید برای آسودگی خاطر بیشتر آن را ارتقا دهید. وریزن در وب سایت خود به کاربران توصیه می‌کند از قوی ترین رمزگذاری که با دستگاه‌های موجود در شبکه خانگی شما سازگار است،  استفاده کنید.
 
 
اولین انتخاب شما برای امنیت شبکه باید رمزگذاری WPA2 (گزینه رمز گذاری مودم روتر) باشد. اگر یک یا چند دستگاه شما با WPA2 سازگار نیست، رمزگذاری WPA باید انتخاب بعدی شما باشد. اگر دستگاه های شبکه شما با رمزگذاری WPA۲ و WPA ناسازگار هستند، باید از رمزگذاری WEP استفاده کنید. WPA مخفف Wi-Fi Protected Access است اکنون نیز گزینه جدیدی برای رمز گذاری مودم روتر به نام WPA۳ وجود دارد. با این حال، به احتمال زیاد گزینه WPA2 را در تنظیمات روتر خود مشاهده خواهید کرد.
 
اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا روتر Wi-Fi شما از WPA2 استفاده می کند یا آن را باید تغییر دهید، باید به تنظیمات آنلاین دسترسی داشته باشید. آدرس IP روتر خود را بررسی کنید و سپس آن را در مرورگر وب تایپ کنید تا به صفحه مدیریت دسترسی پیدا کنید. شما باید بتوانید آدرس IP را در تنظیمات رایانه خود پیدا کنید. از نام کاربری و رمز عبور روتر خود برای ورود به سیستم و دسترسی به تنظیمات امنیتی استفاده کنید. روترهای وای فای مختلف صفحات مدیریت و روش‌های به روز رسانی کمی متفاوت خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.