March 31, 2016
22:50 پنجشنبه، 12ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76784

سامسونگ در ایران کارخانه تولید گوشی تلفن همراه احداث می کند

vietnam-smart-phone-factory.jpg
 
هجده ماه پس از اعلام اخطار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت سامسونگ برای روشن شدن وضعیت تولید گوشی تلفن همراه در ایران، سامسونگ از نهایی شدن اقدامات خود برای احداث کارخانه تولید موبایل در منطقه صنعتی ساوه خبر می دهد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شهریور سال 1393 بود که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش "هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان" گفت: با توجه به اعطای مجوز نسل ۳ موبایل، بازار ایران به ۴۰ میلیون گوشی هوشمند جدید نیاز دارد که مبلغی حدود ۱۵ میلیارد دلار هزینه ارزی دارد. به سامسونگ اعلام کرده‌ایم با ادامه روند خریدار صرف مخالفیم.
 
وزارت ارتباطات: سامسونگ تکلیف خودش را روشن کند
شهریور سال 1393، رئیس سازمان فناوری ارتباطات ایران گفته بود: ارزش ارزی این تعداد گوشی حدود 15 تا 16 میلیارد دلار است که از این فرصت می‌توانیم برای ایجاد شغل و اشتغال استفاده کنیم و درباره بازار موبایل نیز اخیرا وزارت ارتباطات به سامسونگ اعلام کرده که با ادامه روند به عنوان فروشنده صرف مخالفیم و باید به زودی تکلیف خود را در این باره با ایران روشن کند تا در زمینه تولید گوشی نیز در ایران فعالیت داشته باشد و ایجاد اشتغال کند.
 
سامسونگ: از تولید موبایل و تبلت در ایران استقبال می کنیم
کمتر از یک هفته پس از اخطار وزارت ارتباطات، مدیرعامل سامسونگ در ایران در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش مهندسی سامسونگ در ایران و در واکنش به اعلام وزارت ارتباطات مبنی بر لزوم همکاری این شرکت در تولید و انتقال دانش فنی به ایران به جای فروشندگی صرف گفت: در تولید مانیتور، تلویزیون و لوازم خانگی همکاری داریم و از پیشنهاد تولید موبایل و تبلت در ایران استقبال می‌کنیم.

دوک پارک مدیرعامل سامسونگ در ایران در پاسخ به این سوال که اخیراً با راه‌اندازی نسل سه و چهار موبایل در ایران و تجدید بازار رو به رشد موبایل و تبلت، معاون وزیر ارتباطات گفته به سامسونگ اعلام کرده‌ام که با روند فعلی فعالیت‌های سامسونگ در ایران به عنوان فروشنده صرف مخالف است و این شرکت باید تکلیف خود را برای همکاری در تولید و انتقال دانش فنی در ایران روشن کند گفت: سامسونگ تاکنون در زمینه تولید مانیتور و تلویزیون با همکاری طرف‌های ایرانی سرمایه‌گذاری داشته و از حدود 4 ماه پیش پس از یک وقفه کاری، بار دیگر تولید لوازم خانگی سامسونگ در ایران از سر گرفته شد و درباره تولید موبایل و تبلت نیز اگر هریک از شرکت‌های ایرانی از جمله اپراتورهای موبایل پیشنهادی در مورد تولید محصول در ایران داشته باشند استقبال خواهیم کرد.
 
سامسونگ در ساوه موبایل تولید می کند
پس از این کش و قوس ها و در سالگرد نهایی شدن مذاکرات ایران و 5+1 در لوزان در سیزدهم فروردین ماه 1394، اخبار رسیده از سامسونگ ایران حکایت از احداث یک کارخانه تولید گوشی تلفن همراه در منطقه صنعتی ساوه دارد.
 
براساس اطلاعات رسیده، احداث این کارخانه در مراحل نهایی خود قرار دارد و تجهیزات فنی لازم برای تولید قاب گوشی های تلفن همراه سامسونگ در ایران، وارد کشور شده و به زودی و پس از نصب این تجهیزات و انجام تست های لازم، شاهد تولید اولین سری گوشی های تلفن همراه سامسونگ در ایران خواهیم بود.
 
به گفته یکی از مدیران سامسونگ ایران، 4 تا 6 ماه پس از آغاز عرضه تجاری گوشی های تلفن همراه سامسونگ ساخت ایران و تحلیل بازخوردهای بازار، تولید محدود تبلت سامسونگ هم در ایران آغاز خواهد شد.
 
به گفته وی، بازار هدف گوشی های موبایل سامسونگ ساخت ایران، علاوه بر بازار بزرگ ایران، بازار کشورهای منطقه از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان و تاجیکستان نیز خواهد بود.
 
 
 
 
این خبر "دروغ ۱۳" ایستنا بود! این یک سنت رسانه ای است!

سال نو مبارک!
 
در این زمینه:

– درباره دروغ ۱۳!

– گوگل 60 درصد از سهام پرشین بلاگ را خرید! (دروغ ۱۳ سال ۸۴)


– راه اندازی ایرانسل در مناطق ترک نشین به ترکسل سپرده میشود! (دروغ ۱۳ سال ۸۵)

– 
AT&T آمریکا به دنبال اپراتور سومی تلفن همراه ایران (دروغ ۱۳ سال ۸۶)

– 
سعیدی جانشین ریاضی شد (دروغ ۱۳ سال ۸۷)

– 
عرضه رایگان گیرنده Mobile TV به شهروندان تهرانی! (دروغ ۱۳ سال ۸۸)

– 
عرضه رایگان اینترنت پرسرعت بیسیم در میادین و نقاط پرتردد تهران توسط شهرداری (دروغ ۱۳ سال ۸۸)

– 
ترکسل سهامدار مخابرات شد (دروغ ۱۳ سال ۸۹)

– 
سیم کارت های اپراتور سوم از ۲۷اردیبهشت و به صورت باندل با گوشی iPhone4 و تبلت iPad2 در ۵کلانشهر کشور عرضه میشوند (دروغ ۱۳ سال ۹۰)


– رایتل در مزایده اپراتور سوم سوریه شرکت می کند (دروغ 13 سال 91)

 چیمیل جایگزین جیمیل کاربران ایرانی میشود (دروغ 13 سال 92)

– ورود رسمی اپل به بازار ایران و اولتیماتوم به تمامی فروشگاه‌های جعلی+تصویر روزنامه رسمی (دروغ 13 فروردین سال 93) 

– با ورود رسمی مایکروسافت به ایران و اقدام حقوقی؛ ویندورزهای قفل شکسته ایرانیان غیرفعال میشود (دروغ 13 فروردین سال 94)

 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.